השרים החליטו: סגר בסופי שבוע, בבתי כנסת רק עשרה מתפללים

בדיון החירום הוחלט על שורת הגבלות חדשות: סגר בסופשבוע - משישי בבוקר עד ראשון בבוקר • כלל מוסדות החינוך ייסגרו בתחילת השבוע הבא: כולל ישיבות וכוללים, מלבד מי שפועל בקפסולות • במקומות פתוחים יותר לעד 20 לשהות בסמוך, ובמקומות סגורים תותר התקהלות עד 10 בני אדם
תמי גיל
כ"ד תמוז התש"פ / 16.07.2020 15:03

שרי הממשלה החליטו היום (חמישי) כי בסופי השבוע יוטל סגר מלא על כלל האזרחים.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

במסגרת הסגר תותר יציאה רק לצרכים חיוניים החל מיום שישי בבוקר ועד ליום ראשון. זאת במטרה למנוע התכנסות באירועים ומסיבות בסופי שבוע.

שרי הממשלה יתכנסו הערב לישיבה דחופה ובה יבקשו לאשר את המהלך כדי שייכנס לתוקפו כבר מחר בבוקר.

הסגר בסופי השבוע יכלול את הקניונים ואת חופי הים. בריכות הפועלות במלונות – יוכלו להמשיך ולהיפתח.

אם לא יימצא מסלול העוקף את הכנסת, ההחלטה להטיל סגר בסופי השבוע תהיה מחויבת חקיקה. לאור זאת, אחרי ההצבעה בממשלה הערב, מליאת הכנסת תצטרך להתכנס כדי לאשר את ההחלטה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הודיע כי לא ניתנה עדיין כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות לקיים סגר בסוף השבוע: “הנושא הובא לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת, והעמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתתקיים הערב”.

לצד זאת, בימי השבוע יוחמרו ההגבלות: במקומות פתוחים יותר לעד עשרים בני אדם לשהות בסמוך ובמקומות סגורים תותר התקהלות של עד עשרה בני אדם.

בתי הכנסת יוגבלו לכניסת עשרה מתפללים בלבד.

בדיון שנערך הוחלט שלא לסגור את חופי הים. מכוני הכושר ייסגרו וגם המסעדות ייסגרו לסועדים שיוכלו להזמין אוכל, רק באמצעות משלוחים.

מערכת החינוך כלה תושבת, מלבד מי שפועל לפי מתווה הקפסולות בישיבות.

כמו כן תבקש הממשלה לאשר עצירה לאלתר של מיזם בית הספר של החופש הגדול כך שהתלמידים לא ישובו אליו עוד.

אם החלטת השרים תאושר הערב על ידי הממשלה, בתי הספר של החופש הגדול ייסגרו מיום ראשון וכלל ההגבלות ייכנסו לתוקף.

אלו הם עיקרי ההחלטות של שרי הממשלה:

• כלל מוסדות החינוך ייסגרו מיום הראשון הקרוב
•  המסעדות ייסגרו ויעברו למתכונת משלוחים
•  יוטל סגר בסופי השבוע, מיום שישי בבוקר ועד יום ראשון בבוקר, כולל קניונים וחופי הים
•  התקהלות בחוץ תותר עד 20 איש, בפנים עד 10 איש
•  הבריכות במלונות יישארו פתוחים גם בסופי השבוע
•  מכוני הכושר ייסגרו
•  בתי הכנסת יורשו להכיל עד 10 מתפללים
•  50 אחוז מעובדי המדינה יעבדו מהבית

בדיון הבהול השתתפו ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הבריאות, שר האוצר, שר החוץ, שר המדע והטכנולוגיה, שר הפנים, שר הבינוי והשיכון, ראש המל”ל ומנכ”ל משרד הבריאות.

נתניהו אמר: “בעקבות הזינוק בתחלואה לכ-1,800 חולים והעלייה התלולה בהכפלה של החולים הקשים כל שבעה ימים, שוחחתי עכשיו עם רה”מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ר’ המל”ל מאיר בן שבת ועם שר המדע יזהר שי על אפשרות של צעדי ביניים שימנעו את הצורך לסגר כללי.

“זו בעצם המטרה של הדיון הזה, לעשות צעדי ביניים למנוע סגר כללי לאור הקפיצה הענקית בתחלואה לכ-1,800 איש והכפלה של חולים הקשים כל שבעה ימים. זו המטרה”. הממשלה תתכנס הערב כדי לאשר את ההמלצות שסוכמו בדיון פה אחד”.

משרד הבריאות עדכן כי סך הנדבקים מתחילת המגפה עלה ל-44,714, כש-24,234 מהם חולים פעילים. 204 חולים נמצאים במצב קשה, 57 מונשמים ומספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-380.

מספר הבדיקות שנעשו אתמול הגיע ל-28,704 כשאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 6.8%, בדומה לאחוזים בשבועות האחרונים מאז מספר הבדיקות עלה באופן משמעותי.

מתחילת המגפה בוצעו בישראל 1,379,491 בדיקות לגילוי קורונה. ממוצע הבדיקות היומי בשבוע האחרון עמד על 22,700 וממוצע המאומתים הגיע ל-1,292.

רובם הגדול של הנדבקים בנגיף במצב קל, 119 מהם במצב בינוני. קצת פחות מ-42 אלף בני אדם נמצאים כעת בבידוד ו-545 חולים מאושפזים בבתי החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות