השרים כונסו לישיבה דחופה: בתי כנסת, מסעדות וחופים ייסגרו?

נתניהו והשרים דנים בסגירת בתי הכנסת, כל מוסדות הלימוד, חופי הים, השבתת חדרי הכושר - ומסעדות יפעלו רק במשלוחים • הערב: הממשלה צפויה לאשר המגבלות החדשות, ובהן גם צמצום התחבורה הציבורית • המתווה המסתמן: סגר בלילות וסופי השבוע יחל ב-21:00 ויסתיים ב-06:00
תמי גיל
כ"ד תמוז התש"פ / 16.07.2020 12:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (חמישי) לדיון דחוף את פורום השרים המצומצם – בעקבות העלייה החדה בתחלואה בקורונה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בדיון משתתפים שר הבטחון בני גנץ, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ”ץ ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי.

המל״ל ממליץ להטיל איסור התקהלות מעל 10 אנשים בכל מקום ובכל מצב, בלי שום החרגות.

כמו כן, סגירת בתי הכנסת, כל מוסדות הלימוד, החופים, חדרי הכושר המסעדות והברים,  כל חדרי האוכל ללא יוצא מן הכלל, צמצום התחבורה הציבורית וקבלת הקהל במוסדות הממשלה ועוד.

למסעדות יותר להוציא משלוחים בלבד, ובמכללות יותר לקיים לימודים מקוונים בלבד.

הממשלה צפויה להתכנס בשעות הערב לאשר את המגבלות. זאת לאחר שבימים האחרונים עולים עוד ועוד קולות בממשלה להחריף את המגבלות, עד כדי סגר מלא.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בכירים במשרד הבריאות מביעים תמיכה בהטלת סגר בשעות הלילה ובסופי השבוע, כצעד למניעת המשך עליית התחלואה. הרעיון הועלה על ידי שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי בפגישה שכינס ראש הממשלה ביום שלישי עם שרים, מומחים וגורמים נוספים, וכעת נושא הסגר החלקי נמצא בדיונים.

מסתמן כי הסגר הלילי יוטל בין השעות 21:00 ל-06:00. מטרתו היא מניעת התקהלויות ליליות, תוך שמירה על התנהלות כלכלית תקינה במשק בשעות היום. כרגע עדיין לא ברור לאילו מקומות עבודה יתאפשר לפעול בשעות הסגר, ומי יהיו המקרים החריגים שכן יותר להם לנוע בשעות הללו, והנושאים נמצאים עדיין בדיונים.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, אמר הבוקר בריאיון בגל”צ: “אדגול בהחמרת ההגבלות בדיון שייערך היום, כולל מניעת התקהלויות בכל מחיר. סגר בסופי שבוע בלבד זה עניין לא רציני”.

משרד הבריאות פרסם הבוקר כי ביממה האחרונה, נכון לשעה 09:00, נרשם שיא נדבקים בישראל מאז פרוץ המגפה של 1,898 חולים חדשים.

ממוצע הבדיקות היומי לשבוע עומד על 22,700 בדיקות יומיות ושיעור הבדיקות לכל 100 אלף איש עומד על 15,096. אתמול בוצעו 28,064 בדיקות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות