שיא נדבקים ביממה: 1,898 • אחוז הבדיקות החיוביות בביתר: 28%

דו"ח אמ"ן ומשרד הבריאות: שיעור הנבדקים החיוביים - 7.06% • 377 נפטרו עד כה • מספר החולים הפעילים עומד על 23,797 • היישובים עם אחוזי הבדיקות הגבוהים ביותר בשבעת הימים האחרונים: יבנאל (20%), שדי תרומות (37%), עמנואל (24%), קוממיות (35%) ויסודות (26%)
תמי גיל
כ"ד תמוז התש"פ / 16.07.2020 10:58

מנתוני משרד הבריאות המעודכנים שפורסמו הבוקר (חמישי) עולה כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 1,898 חולי קורונה חדשים.

מניין המתים עלה ל-377. מספר המאושפזים במצב קשה עומד על 204.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

מספר החולים הפעילים עומד על 23,797 ומספר המחלימים עומד על 20,068.

מרכז המידה והידע של אמ”ן ומשרד הבריאות פרסם עוד קודם כי שיעור הנבדקים החיוביים עמד על 7.06%, עלייה ביחס לימים האחרונים ואחוז שמתקרב לשיא שנרשם בימי הגל הראשון סביב ה-8%.

מוקדי התחלואה העיקריים מוסיפים להיות ירושלים, לוד, רמלה, בית שמש, קריית מלאכי ורמלה. גם יבנאל, ביתר עילית, בני ברק וקלנסווה מוגדרות כמוקדי תחלואה הדורשים “הסברה, בדיקות ואכיפת בידוד”.

למרות שאתמול הוסר הסגר על ביתר עילית, אחוז הבדיקות החיוביות בה עדיין גבוה במיוחד ביחס לשאר היישובים – 28%.

יישובים נוספים בהם אחוז האנשים שנמצאו חיוביים בבדיקות קורונה היה גבוה בשבעת הימים האחרונים: יבנאל (20%), שדי תרומות (37%), עמנואל (24%), קוממיות (35%) ויסודות (26%).

במספר הבדיקות חלה ירידה ביחס ליום לפני כן – 24,892 לעומת 28,925 יום קודם לכן.

זאת, על רקע הודעת משרד הבריאות אתמול בדבר הנחיות חדשות לקופות החולים שלא לערוך בדיקות קורונה לאנשים שלא מראים תסמינים, אלא במקרים בהם שהו בבית עם חולה מאומת או שהם מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון.

לפי המסמך, ההחלטה התקבלה על מנת לייעל את מערך הבדיקות המבוצעות בקופות החולים כאשר הודגש כי הנוהל בנוגע לשאר הבדיקות נשאר ללא שינוי.

בנוגע לאנשים אשר לא מראים תסמינים, הידועים בתור חולים ‘א-סימפטומטיים’ ייערכו בדיקות במקרים מיוחדים: כאשר מדובר באדם אשר עובר למוסד או מסגרת של אוכלוסייה בסיכון כדוגמת בתי אבות או מוסד סיעודי או לחליפין במקרה של אדם שחזר למסגרת לאחר שיצא ממנה.

עוד מפרט המסמך את כמות ההקצאה היומית של קופות החולים לפי החלוקה הבאה: 2,500 לקופת חולים כללית, 1,250 לקופת חולים מכבי, 750 למאוחדת ו-500 ללאומית.

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית העוקב אחרי התפשטות נגיף הקורונה והטיפול בו, העריך אמש כי יהיה צורך לנקוט בהגבלות קשות נוספות כבר בשבוע הבא, כדי לעצור את התחלואה.

“בקצב הנוכחי, בתחילת השבוע הבא נגיע לכ-400 חולים בינוני וקשה ולפני סוף החודש לכ-800 חולים, מה שיסמן תחילת תהליך התדרדרות של יכולת הטיפול בבתי החולים, שתוביל לתמותה מוגברת. ההערכה היא שההגעה ל-1,600 חולים במצב בינוני וקשה תוביל למשבר חמור של בתי החולים”, מזהירים החוקרים.

לדבריהם, “מניעת ההגעה ל-800 חולים באורח בינוני וקשה דורשת נקיטת צעדי מנע חמורים בתחילת השבוע הבא”.

החוקרים מסבירים: “יש מגוון אפשרויות לצעדים שונים לפני סגר שניתן לשקול לבצע כעת, כגון מיצוי יכולת עבודה מהבית, צמצום נוסף של התקהלויות במקומות סגורים ועוד”.

החוקרים קוראים להשקיע בשדרוג מיידי של יכולת קטיעת שרשראות ההדבקה באופן שיסייע הן בהתפרצות הנוכחית והן בהתפרצויות הבאות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות