הלחץ עזר: הצעת החוק להפסקת הדרכונים הפורטוגלים הוסרה מסדר היום .

הצעת החוק שנועדה למנוע התאזרחיות של יהודים בפורטוגל - הורדה מסדר היום • ארגון בצלמו: "מדובר היה בהצעת חוק אנטישמית שמטרתה פגיעה ביהודים במסווה של כלכלה"
נתן פרל
כ"ד תמוז התש"פ / 16.07.2020 01:39

אלפי ישראלים הגישו בשנים האחרונות בקשה לקבל אזרחות של פורטוגל – מה שבעצם מקנה דרכון אירופאי.

אלא שחוק חדש שהיה אמור לעלות היום להצבעה אמור היה למנוע את ההתאזרחות של יהודים. רק בעקבות לחצים של ארגון ‘בצלמו’, בטענה לאנטישימיות החוק לא הוגש, בסופו של דבר.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול פנה ארגון ‘בצלמו’ לנשיא הפרלמנט בפורטוגל ודרש כי יגנה בחריפות את חברות הפרלמנט האנטישמיות קונסטנזה סואוסה וקטרינה פרירה, הפועלות למנוע את זכויות היהודים לקבל אזרחות פורטוגלית – וזאת ממניעים אנטישמיים.

גירוש פורטוגל, שהתרחש לפני כחמש מאות שנים, גרם להכחדת הקהילה היהודית במדינה, וכמעט לא נותר ממנה שריד.

בשנים האחרונות חוקק הפרלמנט הפורטוגלי חוק שנועד לתקן את העוול ההיסטורי שנגרם ליהודי פורטוגל, והוא מאפשר לצאצאים של יהודים פורטוגלים מאותה תקופה לבוא ולקבל אזרחות.

אלפי יהודים מרחבי העולם הגישו בקשות והשקיעו סכומי עתק בכלכלת פורטוגל.

השבת צאצאי היהודים לפורטוגל, ומתן זכויות, לא מצאה חן בעיני מספר חברות פרלמנט. דווקא בתקופת קורונה ובזמן משבר כלכלי עולמי, החליטו אותן חברות פרלמנט, לפעול לביטול החוק.

לטענתן, קיים חשש דמוגרפי לפיו מתן אזרחות ליהודים, יגרום לכך שתוך 200 שנה מאות אלפי יהודים ישתלטו על פורטוגל.

ארגון ‘בצלמו’ פנה, כאמור, במכתב בהול לנשיא הפרלמנט ודרש ממנו לדחות את בקשת. במכתב נטען כי מדובר בהתנהלות המזכירה תקופת אפלות. למרבה הצער, הנגיף האנטישמי ושנאת היהודים מעולם לא נחו.

מארגון בצלמו נמסר: “אנחנו מברכים על ההחלטה. מדובר היה בהצעת חוק אנטישמית שמטרתה פגיעה ביהודים במסווה של כלכלה. כשמדובר בדיוק להיפך. כניסת היהודים לפוטוגל רק הניבה תשואה כלכלית. נמשיך להיאבק נגד כל אנטישמיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות