“הדר ז”ל הוא בן משפחתי”, צייץ יעלון. “הכרתי אותו מאז שנולד”

יוני גרין
|
ז' אב התשע"ד / 03.08.2014 11:20
הותר לפרסום: למשפחת גולדין, שבנה הדר הי”ד נהרג בהיתקלות עם מחבלים ברפיח, יש קשר משפחתי לשר משה (בוגי) יעלון • בשל היחסים הקרובים עם המשפחה, שר הביטחון הגיע אמש יחד עם ראש אכ”א והרב הצבאי הראשי – שמסרו להם את הבשורה הקשה • הלוויה ב-17:30 בכפר סבא

שעות לאחר שצה”ל קבע כי נהרג ברצועת עזה, הותר לפרסום כי סגן הדר גולדין הי”ד הוא קרוב משפחתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. כך מדווח חדשות 2.

• הרבצ”ר קבע: הקצין הנעדר סגן משנה הדר גולדין הי”ד – נהרג

אמש הגיע השר לבית המשפחה, שם שהה זמן ממושך, כשהוריו קיבלו את הבשורה המרה מפי הרבצ”ר תא”ל רפי פרץ וראשת אכ”א אורנה ברביבאי.

הלווייתו של סגן גולדין תיערך היום בשעה 17:30 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.

בשעות שלאחר חטיפת גופתו של גולדין, נפוצו שמועות ברשתות החברתיות כי הוא אחיין של שר הביטחון, אך הדבר אינו נכון. הקשר המשפחתי הוא רחוק יותר: סבו של יעלון הוא אחיה של סבתו של ד”ר שמחה גולדין, אביו של החייל הדר.

למרות הקירבה המשפחתית, במערכת הביטחון לא היה כל ספק שהדבר לא ישפיע על החלטותיו ושיקול דעתו של השר, באשר להמשך הלחימה.

“הדר גולדין ז”ל הוא בן משפחתי”, צייץ היום יעלון בטוויטר. “הכרתי אותו מאז שנולד”.

את ההחלטה להכיר בגולדין כחלל צה”ל קיבל הרב הצבאי הראשי, אשר עמד בראש בית דין מיוחד שהוקם לצורך המשימה. היא התקבלה על פי ממצאים שאותרו בשטח הלחימה, הובאו לישראל ונבדקו, תוך התחשבות בשיקולים רפואיים, הלכתיים ורלוונטים אחרים.

גולדין, לוחם ומפקד בחטיבת גבעתי, הועלה לדרגת סגן לאחר מותו. בצה”ל מדגישים כי ימשיכו לעמוד בקשר רצוף עם משפחתו.

לאחר קבלת ההודעה הקשה מסר דובר מטעם משפחת גולדין: “בני המשפחה מקבלים בצער רב את קביעת צה”ל כי הדר נפל בעת הלחימה ברפיח. המשפחה מודה לכל עם ישראל על התמיכה. המשפחה מבקשת מכל מי שיכול להגיע וללוות את הדר הגיבור בדרכו האחרונה”.