הליכוד נקם בשקד: ספגה מפלה כשהפסידה למיכאלי גם בדיינים

הלחץ הכבד שהפעילו בליכוד נגד בחירתה של איילת שקד לוועדות למינוי שופטים ודיינים צלח - וההצבעה הסתיימה ללא הפתעות: ח"כ אסנת הילה מארק וח"כ צבי האוזר נבחרו לוועדה לבחירת שופטים • מרב מיכאלי ואייכלר נבחרו כנציגים לוועדה למינוי דיינים • לפיד: כחול לבן הפכו למשת"פים
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התש"פ / 15.07.2020 19:38

מכה לח”כ איילת שקד: מספירת קולות ההצבעה שהתקיימה היום (רביעי) בכנסת עולה כי הח”כים צבי האוזר מ’דרך ארץ’ ואסנת מארק מהליכוד נבחרו לכהן כחברי הוועדה למינוי שופטים.

האוזר זכה ב-66 קולות ומארק ב-56, לעונת נציגות האופוזיציה קארין אלהרר שקיבלה 47 קולות, ואיילת שקד שקיבלה 43 קולות.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

חברי הכנסת מרב מיכאלי וישראל אייכלר נבחרו כנציגים לוועדה למינוי דיינים.

אייכלר גבר על המועמדים האחרים בהפרש גדול כשזכה ל-83 קולות, מרב מיכאלי קיבלה 66 ואיילת שקד 65.

מוקדם יותר פורסם כי יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר ויו”ר הכנסת יריב לוין איימו על חברי כנסת בליכוד לקראת ההצבעה. לפי הדיווח, חברי הכנסת מהליכוד קיבלו מסרים מזוהר ולוין, לפיהם ”אם לא תצביעו עם הקואליציה יהיו פריימריז עוד היום בליכוד”.

בשיחות עם חברי הקואליציה, בדגש על נציגי כחול לבן, הזהירו בכירי הליכוד כי בחירה בנציגת ימינה במקום בח”כ מארק תביא להשלכות חמורות: ”בחירה של איילת שקד תביא לבחירות מחר, נבוא איתכם חשבון. זה יהיה הקש שישבור את גב הגמל”.

ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן חייב את מפלגות הקואליציה לתמוך במועמדות של ח”כ אוסנת מארק לנציגת הכנסת בוועדה למינוי שופטים, אך מתברר שגם בוועדה למינוי דיינים לחצו בליכוד להצביע נגד מועמדותה של שקד והכנסתה של ח”כ מרב מיכאלי.

הוועדה לבחירת שופטים:

ח”כ צבי האוזר – 67
ח”כ אסנת הילה מארק – 56
ח”כ איילת שקד – 43
ח”כ קארין אלהרר – 47

הוועדה לבחירת דיינים:

ח”כ ישראל אייכלר – 83
חה”כ מרב מיכאלי – 66
חה”כ אילת שקד – 65

הוועדה לבחירת שופטים מורכבת מתשעה חברים בהם שני נציגים מטעם הכנסת, נשיא בית המשפט העליון, שני שופטי העליון, שני נציגי לשכת עורכי הדין, שר המשפטים ושר נוסף.

אייכלר, שמילא את התפקיד גם בקדנציה הקודמת, אמר עם בחירתו: “אני מודה לחברי הכנסת שנתנו בי שוב את אמונם. העקרון היחיד שיעמוד מול עיניי הוא למנות דיינים יראי שמיים ויראי הוראה”.

ראש האופזויציה ויו”ר יש עתיד אמר בתגובה לבחירתה של אסנת מארק לוועדה למינוי שופטים: “כחול לבן בחרו לוועדה לבחירת שופטים שליחה של ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום. בזאת הסתיימה השטות שהם ‘שם כדי להגן על שלטון החוק’. הם שם כדי להגן על הכסא שלהם. גנץ אשכנזי וניסנקורן הפכו למשתפי פעולה של נתניהו בהרס שלטון החוק בישראל”.

תנועה לאיכות השלטון הודיעה הערב כי תפנה לבג”ץ בעקבות אי הבחירה של נציג מהאופוזיציה לוועדה למינוי שופטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות