כך תיראה שנת הלימודים: עד 18 ילדים בכיתה • ולמה יגייסו מורים?

המתווה שגובש במשרד החינוך להפעלת בתי הספר: עד 18 תלמידים ילמדו בכל גן וכיתה, וגני הילדים ילמדו בשתי קבוצות נפרדות • "נצטרך עוד מורים. נשקול להביא פנסיונרים, מורות חיילות וסטודנטים להוראה, והכיתות יחולקו לשתיים"
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התש"פ / 15.07.2020 14:33

שר החינוך יואב גלנט פירט בצהריים (רביעי) את העקרונות שגיבש להפעלת בתי הספר בשנת הלימודים הקרובה – שתצא לדרך ב-1 בספטמבר בצל מגפת הקורונה.

הצוותים המקצועיים במשרד החינוך החליטו כי עד 18 תלמידים ילמדו בכל גן וכיתה, וגני הילדים ילמדו בשתי קבוצות נפרדות.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

גננת אחת תהיה אחראית על שתי הקבוצות אך מספר הסייעות יתוגבר. אם אין מספיק מקום בשטח הגן, קבוצה אחת תלמד במבנה ציבורי אחר – במתנ”ס או בכיתה בבית ספר.

אם תלמידי כיתות ה’ ומעלה ילמדו מרחוק, הם יגיעו לפחות יום אחד בשבוע ללמידה בבית הספר לפגוש את המורה. הלמידה בבית הספר תתקיים בחצאי כיתות, כשמחצית הכיתה שנשארה בבית תלמד בזום עם התלמידים שבבית הספר.

השר הדגיש, כי להוציא לפועל את המצווה “נצטרך עוד מורים. נשקול להביא פנסיונרים, מורות חיילות וסטודנטים להוראה, והכיתות יחולקו לשתיים”.

לדברי שר החינוך, פעילות מערכת החינוך הכרחית לתפקוד המשק.

הוא סיפר: “עלות השבתת מערכת החינוך ליום אחד נאמדת בסכום של 300 מיליון שקלים וברור שאנחנו חייבים לאפשר את פעילות מערכת החינוך מסיבות כלכליות ופדגוגיות”.

השר גלנט הדגיש כי המתווה החדש ייעשה בשיתוף משרד הבריאות, ראשי הערים והשלטון המקומי, בעיקר בשל תוספת כוח האדם המשמעותית שנדרשת, בעיקר בגילאים הצעירים. ההנחיה הינה כללית ויש בתוכה גמישות לרשויות המקומיות.

מערכת החינוך תפעל באופן שונה ביישובים שונים – על פי רמת התחלואה באותו יישוב.

השר אמר כי הוא יפגש היום ומחר עם אנשי האוצר כדי לקדם את העברת מילארדי השקלים שנדרשים לתקצוב התוכנית – שני מיליארד שקלים לתחילת התוכנית ועוד מיליארד שקלים לתקציב שוטף מידי חודש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות