מבצע מלוניות קורונה: 4,301 חדרים ב-20 בתי מלון • כמה מהם לחרדים?

11 מלוניות נפתחו בירושלים והמרכז, 6 מלונות בצפון ו-3 בדרום • 8 מלוניות ייעודיות נפתחו לחולים מהמגזר החרדי, בודדים ומשפחות
חיים טוויל
כ"ג תמוז התש"פ / 15.07.2020 12:05

משרד הביטחון מפרסם היום (רביעי) נתונים על היקף הלנת חולים ומבודדים ב’מלוניות קורונה’.

בסך הכל ישנם 20 בתי מלון ואכסניות שבהם 4,301 חדרים: 15 מלונות החלמה לחולי קורונה קלים ו-5 מלונות למבודדים.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

11 מלוניות נפתחו בירושלים והמרכז, 6 מלונות בצפון ו-3 בדרום.

8 מלוניות ייעודיות נפתחו לחולים מהמגזר החרדי, בודדים ומשפחות.

מינהל הרכש במשרד הביטחון חתם על ‘חוזים נצורים’ עם 8 בתי מלון (סך הכל -960 חדרים), שניתן לפתוח בהתראה קצרה, בהתאם לקצב העלייה בתחלואה. הסכם נוסף נחתם עם ‘יחד למען החייל’, לפתיחת מתקן לחיילים חולים באשקלון.

מנהל הרכש הפעיל מתחילת הגל השני כ-35 אלף לינות בבתי המלון והאכסניות, ועשרות אלפי ארוחות – בהיקף כולל של כ-27.5 מיליון ש”ח. הסכום הועבר ישירות לבתי המלון ואינו כולל את הוצאות פיקוד העורף, המוערכות בעוד כמה מאות אלפי שקלים.

חטיבת התובלה וההיסעים באגף אמו”ן במשרד הביטחון שכרה 170 אוטובוסים וטיוליות לשינוע חולים ומבודדים.

סגנית ראש מנה”ר לרכש שירותי צה”ל ומשרד הביטחון, ברכה הרץ: “אנו מתמודדים בגל התחלואה השני עם גידול מהיר בהיקף החולים והמבודדים במלוניות. עד כה פתחנו, באמצעות פיקוד העורף, כ-20 בתי מלון ואכסניות, ואנו נערכים לפתיחה מיידית של מלונות נוספים. ההערכה היא שבתוך ימים נעקוף את שיא ההלנות מגל התחלואה הראשון”.

אתמול קיים שר הביטחון בני גנץ מפגש ‘זום’ עם מפקדי המלוניות והמחוזות בפיקוד העורף.

גנץ אמר להם: “הנחת העבודה צריכה להיות פעילות עד סוף שנת 2021 – כלומר, כל שנת העבודה בשנה הבאה תהיה אף היא סביב המשבר, אני מתקשה לצערי לראות את זה מסתיים קודם ועל כן, המשימה שלכם להמשיך לתת את השירות המבצעי-לוגיסטי הזה ולייצר לעצמכם, למפקדים ולאנשים שפועלים בשטח אורך נשימה שיאפשר עבודה לטווח זמן ארוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות