שמאלנים תקפו את אבישי בן חיים; שוטר תקף את עקיבא וייס בביתר

עיתונאי חדשות 13 אבישי בן חיים הותקף במהלך 'הפגנת הבסטיליה' מול בית ראש הממשלה • העיתונאי עקיבא וייס מתאגיד 'כאן' הותקף על ידי שוטרים במהלך ההפגנה בכניסה לעיר ביתר עילית
חיים טוויל ואבי כץ
כ"ג תמוז התש"פ / 14.07.2020 23:02

העיתונאי אבישי בן חיים מחדשות 13 הותקף הערב (שלישי) באלימות מילולית ובאיומי אלימות פיזית בשעה שסיקר את הפגנת ‘הדגלים השחורים’ מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור.

בן חיים הותקף על רקע עמדותיו התומכות בציבור תומכיו של ראש הממשלה נתניהו.

בהפגנה שקיימו הערב מאות תושבי ביתר עילית בכניסה לעירם, במחאה על הסגר שהוטל על העיר לפני שבוע, הותקף על ידי שוטרים עיתונאי ‘כאן חדשות’, עקיבא וייס.

השוטרים דחפו את וייס בברוטליות, עד שעוברי אורח שתיעדו את האירוע צעקו להם: “הוא עיתונאי, הוא עיתונאי”.

ועד עיתונאי תאגיד השידור הציבורי פרסם הודעה בה גינה “בחריפות את תקיפתו של כתבנו עקיבא וייס שבא למלא את שליחותו העיתונאית בסיקור הפגנה בביתר עילית.

“הימים המתוחים הללו רוויי ההפגנות והמחאה הם מבחנה האמיתי של הדמוקרטיה. תפקידנו לסקר את ההפגנות בהגינות, תפקיד המשטרה לאפשר את קיומן ולאפשר לנו לסקרן. פעם אחר פעם שוטרים נוהגים באגרסיביות בעיתונאים – הגיע הזמן לעצור את זה”.

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה את המתקפה על אבישי בן חיים, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: “אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה”.

הוא הוסיף: “אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח – ראש ממשלה, שר, ח”כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל – הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה”.

שר התקשורת יועז הנדל גינה גם הוא את תקיפת העיתונאי: “‏במדינת ישראל לא יתקפו עיתונאים. לא משנה מה עמדותיהם.

“מספיק עם הפוזיציה. מי שמאמין בחופש עיתונות, שמירה וכיבוד החוק, לא עושה זאת רק כשנוח לו פוליטית”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה זו הכותרת המסיתה הזו? מניין לכם שאיש שמאל תקף???
    15/07/2020 01:44
    רב רפי
  1. מעניין אותי כיצד העורך עושה את בדק הבית שלו לפני שמאפשר לפרסם ידיעה רוויה שנאה והסתה שכזו.

  2. אלימות המשטרה
    15/07/2020 13:33
    קובי
  3. בושה וחרפה למדינת ישראל שיש לה כזו משטרה פושעת ואלימה כשני בעצמי הותקפתי על לא עול בכפייה השאלה מתי יתעוררו הנציגים החרדים שלא עושים כלום חוץ מסיבות עיתונאים עם ביבי יאללה תתעוררו לפני שיהיה מאוחר מידי