‘השמאלנים התפרעו כמו חוליגנים’: תקפו שוטרים ועיתונאים; 50 נעצרו

אלפי מפגיני שמאל הגיעו הערב להפגין סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים • בהפגנה מול בית ראש הממשלה נרשמו התפרעויות ועימותים עם שוטרים: "אין לו את המנדט. הוא צריך להתרכז בכתבי האישום שלו"
קובי פינדרוס
כ"ג תמוז התש"פ / 14.07.2020 22:32

אלפי מפגיני שמאל הגיעו הערב (שלישי) להפגין סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, בהפגנה שזכתה לכינוי ‘מחאת הבסטיליה’, משום שהיא נערכת ביום בו מציינים בצרפת את ‘יום הבסטיליה’.

בסביבות השעה 21:00 החלו המפגינים מול מעון ראש הממשלה להתפרע, להתעמת עם השוטרים, ולנסות לפרוץ את הגדרות לכיוון בית ראש הממשלה.

על פי הדיווחים, המפגינים השליכו בקבוקים וביצים על שוטרים וצלמי התקשורת שנמצאים במקום.

בהמשך, מאות מפגינים חסמו את ציר הרכבת הקלה ויידו אבנים וביצים לעבר השוטרים. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד הורה לפזר את ההפגנה באמצעות מתזי מים.  שוטר אחד נפצע במהלך הפרות הסדר שכוונו לעבר השוטרים.

מהמשטרה נמסר הלילה: “כוחות משטרת ישראל פזרו את מפרי הסדר, וכלל צירי התנועה פתוחים לתנועה.

“במהלך הפרות הסדר נעצרו / עוכבו 50 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת.

“משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר”.

 

מארגני מחאת ‘הדגלים השחורים’ של השמאל אמרו: “ראש ממשלה נאשם אין לו פנאי לטפל במשבר הכלכלי החמור של דורנו. מאות אלפי עצמאיים קורסים תחת חוסר התפקוד של ממשלת נתניהו, ממשלה שעסוקה מבוקר עד ערב במשפטו של הנאשם נתניהו”.

לדבריהם, “אם נותרה בו אחריות כלפי אזרחי ואזרחיות המדינה – עליו להתפטר ולתת את המושכות למי שיש לו זמן לענייני המדינה”.

הזמר אסף אמדורסקי, שעורר סערה בהפגנה בכיכר רבין ביום שבת, הגיע למחאה מחוץ למעון ראש הממשלה ואמר לחדשות 13: “נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אין לו את המנדט. הוא צריך להתרכז בכתבי האישום שלו. שייקח עורכי דין על חשבונו ולא על חשבוננו, ולא יבזבז את כספי המיסים שלנו”.

 

גם בתל אביב, נערכה מחאה בהובלת דפני ליף, לרגל שמונה שנים לפרוץ המחאה החברתית ועל רקע המצב הכלכלי והחברתי הקשה אליו נקלעה ישראל בעקבות משבר הקורונה המתמשך.

גם בעיר ביתר, בשכונת רוממה בירושלים ובעיר בית שמש מתקיימות הפגנות של חרדים. המפגינים מוחים על הטלת הסגר בשכונות החרדיות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות