הממשלה בוחנת סגר בלילות וסופי שבוע: לצמצם ההדבקה במסיבות

שר המדע יזהר שי העלה את הרעיון ב’פורום התייעצות’ - ונתניהו הגיב: לבדוק את זה • נתניהו דחף להגבלות נוספות כבר כעת, אבל גנץ בלם וביקש להמתין לנתונים • שר הבריאות: אם לא ננקוט בצעדים דרסטיים - סגר בעוד כמה ימים • בר סימן טוב: "איבדנו שליטה, צריך לבצע צעדים מידיים"
חרדים 10
כ"ב תמוז התש"פ / 14.07.2020 20:58

בתום דיון של שלוש שעות ב’פורום התייעצות’ שכינס היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרדו, הוחלט שלא להטיל, לפי שעה, הגבלות נוספות על הציבור.

עם זאת, לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הממשלה בוחנת הטלת סגר חלקי – בשעות הלילה ובסופי שבוע, כדי לצמצם הדבקה במסיבות ובאירועים חברתיים.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

מי שהעלה את הרעיון בדיון היום הוא שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי. בתגובה אמר ראש הממשלה כי יש לבדוק את הנושא.

נתניהו ביקש במהלך הדיון להטיל הגבלות נוספות על הציבור כבר כעת, אך שר הביטחון בני גנץ בלם זאת בטענה שיש להמתין לנתוני התחלואה המעודכנים בעקבות המגבלות שכבר הוטלו.

בדיון עלתה שוב הדרישה מצד גורמים שונים להטלת סגר מלא.

מי שמוביל את הקו הזה הם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומנכ”ל משרד הבריאות הקודם משה בר סימן טוב – שהוזמן לראשונה מאז שפרש לדיון.

“איבדנו שליטה”, אמר בר סימן טוב בדיון, “צריך לבצע צעדים מידיים, המצב חמור. הגענו למצב שבו היינו בסבב הקודם”.

ראש המל”ל הוסיף: “מבקש ממקבלי ההחלטות בתוך ימים ספורים להחליט בנוגע להגבלות חדשות”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: “הצעדים שננקטו עד עכשיו לא מספיקים, צריך להורות על הגבלות חדשות. אם לא ננקוט בצעדים דרסטיים – יהיה סגר בעוד כמה ימים”.

בין ההצעות להגבלות נוספות שעלו היום בדיון אצל ראש הממשלה, וטרם הוחלט אם ליישמן: סגירת קייטנות וביטול בית הספר של החופש הגדול, סגירת בתי כנסת, מסעדות ומכוני כושר, הגבלת התקהלויות ל-10 איש וצמצום התחבורה הציבורית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות