יו”ר ההסתדרות הרפואית: להיערך לסגר בקרוב • סמוטריץ’: הכאוס הזוי

פרופ' ציון חגי: צריך להכריז על סגר כשמספר הנדבקים בקורונה יגיע ל-2,000 • מנכ"ל משרד הבריאות, על מינוי פרוייקטור: "לא נרוץ בחופזה" • סמוטריץ: "מלחמות אגו וסמכויות מונעים מינוי פרוייקטור"
חרדים 10
כ"ב תמוז התש"פ / 14.07.2020 15:18

יו”ר ההסתדרות הרפואית, הפרופסור ציון חגי קרא (היום) להיערך לסגר בקרוב, בעקבות העלייה במספר חולי קורונה.

חגי הוסיף כי הוא מוטרד מאוד מהעלייה בנתוני התחלואה, וכי יש יותר מקרים של קשישים שנדבקים בקורונה ונזקקים לטיפול.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

לאחר התייעצות עם יושבי הראש של האיגודים המקצועיים בהסתדרות הרפואית, אמר פרופסור חגי כי ברגע שיהיו 2,000 נדבקים ביום יש להכריז על סגר, וקרא להעביר כספים לכל מי שאיבד את מקום עבודתו במשבר הקורונה.

היו”ר הוסיף: “הסוגיה אינה רק חשש מאי ספיקה של מערכת הבריאות בהקשר לחולי הקורונה, אלא גם דאגה לטיפול בחולים שסובלים ממחלות אחרות”.

הוא אמר כי שינוי במגמת התחלואה אינו נראה באופק.

הפרופסור הוסיף כי נכון לעכשיו, נראה כי אסור יהיה לפתוח את בתי הספר בספטמבר, מכיוון שלא עושים זאת בצורה נכונה.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר היום בריאיון לאסתי פרז ברשת ב כי הוא אינו רוצה למנות פרויקטור בחופזה. “צריך לעשות דבר כזה ביישוב הדעת ולא לרוץ, נכון שכולם מצפים שנעשה את זה – אנחנו בדרך לשם”.

יחד עם זאת, פרופ’ לוי הבהיר כי משרדו ממשיך בניהול המשבר, ואינו מחכה למנהל אחראי: “מספר הבדיקות טיפס כמעט ל-30 אלף, אנחנו מגבירים את קצב התחקירים – לא מחכים לפרוייקטור”.

מנכ”ל משרד הבריאות ציין כי השימוש בסגר כללי תמיד נמצא על השולחן: “אנחנו שוקלים את היתרונות והחסרונות, כדי לקבוע כיצד נילחם. סגר כללי הוא ללא ספק אחד הכלים שאנחנו מנסים ככל יכולתנו שלא להגיע אליו”.

הוא הוסיף כי בימים האחרונים הוגדל מערך החקירות האפידמיולוגיות: “גייסנו 100 אחיות ביום ראשון, 300 מתחקרות מחברת כוח אדם עם ניסיון תחקור ו-240 סטודנטים לרפואה – כולם כבר בפנים. חלקם בהכשרה ואחרים כבר סיימו להכשיר”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ צייץ בצהרים: “הכאוס סביב הסגרים בערים ובשכונות החרדיות הוא פשוט הזוי. האירוע לא מנוהל ואת המחיר הכבד משלמים התושבים ומשלמת המדינה כולה.

“אני מקבל מאות פניות של תושבים שנמצאים במצוקה אמיתית ולא מקבלים מענה! מלחמות אגו וסמכויות מונעים מינוי פרויקטור שינהל ויתכלל את האירוע. ממשלת ישראל תתעוררי!!!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות