גנץ: “תתכוננו להפעיל מלוניות עד סוף שנת 2021” • וכמה באים כל יום?

שר הביטחון ערך מפגש ב"זום" עם מפקדי מלוניות הקורונה: "יש להיערך להמשך הפעילות עד סוף 2021" • מפקד פיקוד העורף: "נקלטים במלוניות בכל יום מעל 400 אנשים"
חיים טוויל
כ"ב תמוז התש"פ / 14.07.2020 15:04

שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר (שלישי) מפגש ‘זום’ עם מפקדי המלוניות והמחוזות בפיקוד העורף.

במפגש סקרו מפקדי המלוניות את תמונת המצב וסיפרו על האתגרים והמורכבות, אך גם על שיתוף הפעולה מצד הרשויות והכרת התודה הגדולה מצד האזרחים השוהים במלוניות.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

גנץ הודה על פעילותם החשובה – ואמר: “הנחת העבודה צריכה להיות פעילות עד סוף שנת 2021 – כלומר, כל שנת העבודה בשנה הבאה תהיה סביב המשבר. לצערי אני מתקשה לראות את זה מסתיים קודם ועל כן, המשימה שלכם להמשיך לתת את השירות המבצעי-לוגיסטי הזה ולייצר לעצמכם, למפקדים ולאנשים שפועלים בשטח אורך נשימה שיאפשר עבודה לטווח זמן ארוך”.

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין אמר: “האתגר הכי משמעותי מבחינתנו, אחרי שאנחנו כבר מתורגלים באופן יחסי בניהול המלוניות, הוא אתגר ההוצאה מהערים והשינוע. בסופו של יום, אתה עוקר אדם מביתו לתקופה של כמעט חודש, וזה מביא לחששות והתנגדויות רבות מצד החולים או המבודדים.

“עם זאת, נעשים מאמצים מאד גדולים והמכונה כבר מאד משומנת, כך שלשמחתנו נקלטים במלוניות בכל יום מעל 400 אנשים שלאחר הסתגלות שמחים שיצאו מהבית ומקבלים את הזמן והתנאים להחלמה טובה ומלאה”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, תקף היום בריאיון בגל”צ, אתה החלטת ועדת הקורונה: “צעדים חסרי אחריות כמו פתיחת חדרי הכושר, יביאו לסגר מלא”.

הוא דחה את הביקורת בנוגע לקבלת החלטות בלי הסתמכות על נתונים, ואמר: “לפני שבועיים אמרו את זה על חתונות. היום יש שרשרות הדבקה רבות בגלל האירועים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות