‘מכים ללא סיבה’: פעילי ‘המאבק באלימות נגד חרדים’ נפגשו עם אוחנה וח”כים

פעילי 'המאבק באלימות נגד חרדים', אריאל אלחרר ויאיר לוי, נפגשו עם השר לבטחון פנים, השרה עומר ינקלביץ וחברי הכנסת משה אבוטבול, משה ארבל, יעקב מרגי  ויעקב טסלר • צפו בתיעודים הקשים בהם נראים אכיפת יתר ואף אלימות קשה
אבי כץ
כ"ב תמוז התש"פ / 14.07.2020 13:43

פעילי ‘המאבק באלימות נגד חרדים’, אריאל אלחרר ויאיר לוי, נפגשו אתמול (שני) עם השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, השרה עומר ינקלביץ וחברי הכנסת משה אבוטבול, משה ארבל, יעקב מרגי  ויעקב טסלר.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

חברי הכנסת ישבו שעה ארוכה עם הפעילים, וצפו בתיעודים הקשים בהם נראים אכיפת יתר ואף אלימות קשה מצד אוכפי החוק נגד חרדים.

הח”כים התייחסו ברצינות ובכאב לדברים, סיפרו על כך שבימים האחרונים הם כמעט ועוסקים רק בנושא זה, תוך כדי שהם מציינים כי נפגשו מוקדם יותר עם כל חברי הסיעות החרדיות עם נתניהו והשר לבטחון פנים.

הח”כים ציינו בפני הפעילים כי כבר בפגישה עם נתניהו ואוחנה הוחלט מיד על צעדים מעשיים למנוע מקרים אלו בעתיד.

בהמשך הפעילים נפגשו שעה ארוכה עם השר לבטחון הפנים. הם ציינו במיוחד את האמפתיה, הקשב והסבלנות של השר לשמע הדברים.

אוחנה שיתף את הפעילים בפגישות האינטנסיביות שקיים מוקדם יותר עם ראש הממשלה וראשי הסיעות בנושא. “הוא הביע נכונות לשמוע מאיתנו כל רעיון – מה לדעתנו יכול לפתור את חוסר האמון בין המשטרה לציבור החרדי”, סיפרו.

בנוסף, השר שיתף את הפעילים על החלטות מעשיות שקיבל וכבר הוריד לשטח.

כמו כן נפגשו הפעילים עם השרה ינקלביץ, ששמעה בכאב את הדברים והביעה אכפתיות ורצון לעזור בפתרון הבעיה. השרה שיתפה את הפעילים בצעדים שכבר נקטה ופעלה בנושא.

בסיום הפגישה הוציאה השרה ינקלביץ הודעה: “משטרת ישראל עושה עבודה לא קלה ובמסירות רבה, אסור להפוך אותה לשעיר לעזאזל. מצד שני, אסור להסכים למראות של שוטרים מכים אזרחים חרדים ללא סיבה ממשית ומתנהגים אליהם בצורה בלתי נסבלת. הציבור החרדי שמופלה לרעה ממילא, מוכה בכפליים, תרתי משמע. חייבים הסברה והרתעה ממשית, לצד שילוב משמעותי של מגזרי המיעוטים והציבור החרדי, בשירות הציבורי, כולל במשטרת ישראל. זה יסייע גם למשטרה לבצע את משימותיה החשובות לשמירה על החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות