ח”ו יהיו הלוויות, זעק הרב בביתר, נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם?

ביתר עלית 'מככבת' בצמרת הטבלה הארצית באחוז ההדבקה לנפש בעיר, עם זינוק של 625 חולים פעילים לעומת כ- 280 בשבוע שעבר • בכינוס חירום בהשתתפות רבני העיר, נציגי משרד הבריאות, המל"ל וחברי מועצת העיר - הוחלט: תוקם ועדת רבנים שתפעל עם משרד הבריאות לעצירת הנגף
יוני גרין
כ"ב תמוז התש"פ / 14.07.2020 13:54

העיר ביתר עלית ‘מככבת’ בראש הטבלה הארצית באחוז ההדבקה לנפש בעיר – עם זינוק של 625 חולים פעילים לעומת כ-280 בשבוע שעבר.

ביומיים האחרונים נוספו בעיר החרדית 133 חולים חדשים, ובכך מגיעה ביתר למקום הראשון במספר חולים לנפש בישראל – 99 חולים ל-10 אלף תושבים.

אחוז התוצאות החיוביות בשבוע האחרון עומד על 26%.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

בעקבות הזינוק הקשה בתחלואה, התקיים הבוקר (שלישי) כינוס חירום, בהשתתפות רבני העיר, נציגי משרד הבריאות, נציגי המל”ל וחברי מועצת העיר.

בכינוס השתתף גם פרופ’ איתמר גרוטו ממשרד הבריאות, שהשיב לשאלות הרבנים והנציגים.

לפי דיווח באתר COL,  לאחר סקירה מצד משרד הבריאות, המצביעה על עלייה בתחלואה באופן משמעותי, אחד מרבני העיר יצא בקריאה לכלל הרבנים לנקוט בצעדים חמורים, וגינה בחריפות את המצב בקרב קהילות מסוימות, שלא נשמעות להוראות.

“האחריות היא כולה רק שלנו, רבני העיר בראשות המרי דאתרא. לא של העירייה, לא של הצבא ולא של משרד הבריאות”, אמר הרב. “אנחנו מכירים את המספרים על בשרינו, לא רק מהנתונים שמוצגים כאן על הלוח, אלא מקרובי משפחתנו, ומעשרות פניות שאנו מקבלים מידי יום. רק הרבנים יעשו את השינוי! כשיהודי ‘מאומת’ מגיע בשבת בסעודה שלישית ומשתתף כאילו דבר לא ארע, זאת הפקרות וזלזול!

“האם כשח”ו יתקיימו הלוויות בעיר ביתר, אז נוכל אנו הרבנים לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה? יש כאן קהילות שלא נשמעות להוראות כלל, וחייבים לעצור את זה”.

הרב הציע הצעה קונקרטית ומיידית: “בהסכמת המרי דאתרא כאן, אני מציע להקים מיידית ועידת רבנים, שתעמוד בקשר ישיר עם גורמי הבריאות ותראה כיצד לעצור את הנגף”.

בכיר במשרד הבריאות, הרב ד״ר ציון שלוסברג,  הציג סקירה וענה על שאלות שהפנו הרבנים, וטענות  מנציגי הקהילות שיש עיכוב בבדיקות ובפינוי מהעיר – מה שגורם לחוסר אמון מסויים של תושבים במערכת.

אחת השאלות המסקרנות שנשאלו גורמי הבריאות בדיון היתה האם נכונה ההנחה שב’גל השני’ כמות החולים הקשים והמונשמים היא נמוכה יותר.

המומחים הסבירו שבניתוח הנתונים כעת, אחוז הצעירים החולים גדול יותר לעומת הגל הראשון, מה שיכול להשפיע על התוצאה של החולים הקשים, אך מאידך ככל שאחוז החולים בסיכון והמבוגרים עולה, גם התחלואה הקשה עולה בהתאם.

מפקד פיקוד העורף חשף נתונים על המאמץ האדיר של הוצאת החולים מהעיר, אך הדגיש כי לפי הנתונים עד היום, על כל חולה אחד שיוצא, נוספים בעיר 2 חולים חדשים. “אני קורא לרבנים לסייע במאמצים של פינוי החולים, ולא פחות חשוב מכך לסייע בהגברת המודעות שתמנע את שרשרת ההדבקה”.

לסיכום הוחלט על הקמת ועדת רבנים מיוחדת, שתקבל החלטות בהתייעצות רציפה עם משרד הבריאות.

לפי הנתונים והערכות במשרד הבריאות, הסגר על העיר צפוי להמשך עד לירידה משמעותית ברמת התחלואה בעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות