“אתה לא מתבייש?”: ועדת הכנסת אישרה בקשת הרב פרץ להתפצל

ועדת הכנסת אישרה, ברוב של 10 תומכים, 2 מתנגדים ונמנע אחד את בקשת שר ירושלים ומורשת, לפצל את סיעת ימינה - ולהקים סיעה עצמאית • ח"כ מתן כהנא מימינה: "זה לא מה שהבטחנו לבוחרים ולא ניתן לגיטימציה לפיצול" • מיקי זוהר: "אתם הפרתם את הבטחת הבחירות שלכם לציבור"
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התש"פ / 14.07.2020 12:55

ועדת הכנסת אישרה בצהריים (שלישי) את בקשת שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, לפצל את סיעת ימינה – ולהקים סיעה עצמאית שתיקרא ”הבית היהודי מיסודה של המפד”ל”.

הבקשה אושרה ברוב של 10 תומכים, 2 מתנגדים ונמנע אחד.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

הרב פרץ עצמו נכח בדיון וביקש להתפצל.

את מפלגת ימינה, שהתנגדה לפיצול, ייצג ח”כ מתן כהנא: “זה לא מה שהבטחנו לבוחרים ולא ניתן לגיטימציה לפיצול. עם כל הצער שבדבר מבחינתו הרב רפי פרץ הוא פורש ולא מתפלג”.

יו”ר ועדת הכנסת ח”כ איתן גינזבורג מכחול לבן נתן את רשות הדיבור לנציג התנועה לאיכות השלטון – שטען: ”השר פרץ קיבל תמורה ולכן יש לדון בו כפורש מימינה וכמי שפעל בניגוד לעמדת סיעתו ולרצון הבוחרים שלו. הוא שייך לאותה תופעה ידועה של כנתרליזם בעקבות אותו תרגיל מסריח”.

יו”ר הקואליציה, ח”כ מיקי זוהר, התרעם על מתן זכות הדיבור לנציג התנועה: “מה הם קשורים לפה בכלל? תנועה ששמה לעצמה מטרה לרדוף את נתניהו, מה הם צריכים לדבר פה?”

בהמשך טען זוהר כי הרב פרץ הוא “צדיק בסדום”.

יו”ר הקואליציה האשים: “ימינה החליטו להפר את הבטחת הבחירות שלהם לציבור בשם הבקשות שלהם לתפקידים שלא עלו בידם”.

מתן כהנא הגיב: “איך אתה לא מתבייש? הקמתם ממשלת שמאל על מלא”.

ח”כ אלעזר שטרן מיש עתיד אמר: ”הדיון הוא לא אישי, הדיון הוא איך הציבור מסתכל על הפוליטיקאים והרשימה לכנסת. אנחנו מזנים את בית המחוקקים ומזנים את המעמד של חבר הכנסת.

”כמה שהמעמד שלנו נמוך אך כשהדבר הופך לתרבות יש בעניין בעיה של מוסר ויושר. החשש הוא לא רק מה קורה בבית הזה אלא שיש הנחלה של עריקה ומילה זו לא מילה.

“בני הנוער שלנו יאמצו ערכים של הנורמה הזו. כשהרב פרץ מצטרף לממשלה כנגד תמורה והוא לא לבד ומצטרף לתהילה פרידמן, והאוזר והנדל ותמנו שטה, יש כאן שוחד ותמורה וככה מעבירים את האנשים. הציעו להם תמורה ושוחד”.

הדיון התקיים לאור מינויו של הרב פרץ לשר בממשלת נתניהו, בעוד יתר חברי סיעת ימינה, מטעמה נבחר לכנסת, נותרו באופוזיציה.

למרות שהרב פרץ היה אמור, לאור צעדיו, להגיש בקשה לפיצולו מהסיעה, הדבר לא נעשה. בפועל הפך פרץ לחבר בממשלה והצביע מאז בכנסת כמי שאיננו חבר סיעת ימינה, למרות שפורמלית נשאר חבר בסיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא, הוא לא מתבייש!
    14/07/2020 13:52
    שאול א.
  1. כי הוא חדל אישים, חסר אישיות ונטול ערכים.
    הוא רחוק מלהיות ביבי אבל אשתו בהחלט ראויה להיחשב כחיקוי של שרה ולא בתכונותיה החיוביות.
    מדובר באדם שלא היה צריך למנות כיו”ר הבית היהודי. והמחיר מגיע במזומן.
    רב, טייס וכיו”ב אינם ערובה ליושרה אישית או לכישורים פוליטיים.
    מי שלא מאמין לי, רפי פרץ מוכיח זאת.