בוטלה הטיסה שלכם? מעכשיו: אין לכם פיצוי כספי ואין החזרת כסף

הכנסת תיקנה את החוק כדי שיקל על חברות התעופה ויפטור אותן מלהעניק פיצוי במקרה של ביטול או הקדמת הטיסה • הוראת שעה שתחול על טיסה מישראל ואליה שמועד המראתה הוא מה-1 למרץ 2020 • טיבי: "במקום להזרים סיוע ישיר לחברות התעופה, מה עשו? מקפחים את האזרח"
חרדים 10
כ"ב תמוז התש"פ / 13.07.2020 21:33

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירותי תעופה – שיקל על חברות התעופה במקרה של ביטול או דחיית טיסה, על חשבון הנוסעים.

עד כה, חברות תעופה היו חייבות להעניק לנוסעים החזר כספי ואף פיצויים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה.

בשל משבר הקורונה בוטלו טיסות רבות וחברות התעופה נקלעו למצוקה.

על פי החוק החדש – שפורסם בערוץ 7, כהוראת שעה, חברות התעופה יוכלו להציע לנוסע לקבל זיכוי במקום החזרת כספו. כמו כן, חברות התעופה לא יחויבו על פי החוק החדש להעניק פיצוי כספי במקרה של ביטול או הקדמת טיסה.

בנוסף, זכאותו של נוסע שטיסתו בוטלה לשירותי לינה במלון, תוגבל לשני לילות בלבד.

על פי הצעת חוק שירותי התעופה, הוראת השעה תחול על טיסה מישראל ואליה שמועד המראתה הוא מה-1.3.20, או טרם לכן לעניין יעדים שחלה לגביהם חובת בידוד בשל נגיף הקורונה, ועד ל-31.8.20.

החוק מסמיך את שר התחבורה והבטיחות בדרכים, בהתייעצות עם שר הכלכלה והתעשייה ובאישור ועדת הכלכלה, להאריך את הוראת השעה בתקופות נוספות של עד תשעה חודשים במצטבר.

בהסבר לחוק נכתב: “במצב הנוכחי, שבו חברות התעופה נפגעו אנושות ממשבר נגיף הקורונה בשל ירידה עצומה בהיקף הביקושים, לעומת הוצאות קבועות גבוהות שיכולתן לצמצם אותן מוגבלת מאוד. התמשכות מצב זה מהווה סכנה ממשית להמשך קיומן של חברות התעופה הישראליות כחברות בנות–קיימא”.

בחוק נאמר עוד: “יש חשיבות למשק בשימור יכולת הפעילות של חברות התעופה בכלל והישראליות בפרט. בנסיבות שנוצרו יש למצוא דרכים להקטין את הנזקים שנגרמים לחברות התעופה עקב המשבר החריף בענף, ותיקון החוק המוצע הוא אחת מהן”.

ח”כ אחמד טיבי שיזם את החוק המקורי, של פיצוי הנוסעים – התנגד להצעת החוק.

“זה חוק שמבטל את החוק הצרכני ביותר שהיה בכנסת, חוק שיפצה על ביטול טיסה, על עיכוב וזה לפי הגדרת כל כתבי הצרכנות החוק הצרכני ביותר שהכנסת חוקקה בשנים האחרונות”.

הוא הוסיף: “אני גאה שקוראים לו ‘חוק טיבי’ ואני גאה שהוא מאלץ את חברות התעופה לדייק בזמנים ולהתחשב בטעויות, בעיכובים, בביטולים ולהחזיר ולפצות את הנוסעים.

“ראיתי איך יו”ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת יעקב מרגי מתקשה להעביר את החוק הזה. חברות התעופה כמעט קורסות ולכן המדינה מחויבת להזרים סיוע ישיר לחברות התעופה. במקום זה מה הם עשו? מקפחים את האזרח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות