פרופ’ חזי לוי: ‘מודאג מהמספרים, אבל לא רוצה שניכנס לסגר מלא’

פרופ' חזי לוי: "אנו משתדלים להימנע מסגר כללי, ברור לנו שסגר כזה נושא בחובו נזקים כלכליים, נפשיים ובריאותיים" • על ההחלטה על חדרי הכושר: "אין שם תחלופת אוויר ומסכות, לצערי, החליטו לפתוח מחדש"
תמי גיל
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 20:20

מנכ”ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת הערב (שני) והבהיר כי “אנחנו נמצאים ללא ספק בעלייה בתחלואה ובגל תחלואה שהולך ומתגבר”.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

“אני מודאג מאוד מהעלייה במספר החולים ואני מדבר אליכם כרופא. הישמעו להוראות. זאת ערבות הדדית – כולנו צריכים לעטות מסיכה, שמירת מרחק, שמירת היגיינה, כדי לא לסכן את מי שסביבנו. אנחנו ערבים זה לזה. אני לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה, עד כמה יש חולים קשה. מי שלא עוטה מסכה מסכן את כל הסובבים אותו באפשרות להדבקה. אנחנו יכולים בערבות הדדית להוריד את התחלואה ולחיות בצל הקורונה”.

פרופ’ לוי הזהיר מהאפשרות שיוטל בסופו של דבר סגר כללי: “אנחנו משתדלים להימנע מזה. ברור לנו שסגר כללי נושא בחובו נזקים כלכליים, נפשיים ובריאותיים. ראינו בגל הראשון שסגר כללי יישר את העקומה. לא רוצים להגיע לסגר כללי. אנחנו עושים סגרים מקומיים, מונעים התקהלויות וקוראים לערבות הדדית. אפשר לנקוט בדרך שאין מחלה וללכת לאירועים ומועדונים אך בסופו של דבר זה כר נרחב להידבקות. חייבים לגלות אחריות כדי לא להגיע לסגר כללי”.

על פתיחת חדרי הכושר והבריכות, שאושרה בוועדת הקורונה בניגוד לעמדת משרד הבריאות – אמר פרופ’ לוי: “ניסינו לאפשר את הפעילות בבריכות בהביננו עד כמה הפעילות במלונות חשובה בישראל. חדרי הכושר הם חדרים שיש בהם מיזוג אוויר שלא מחליף אוויר ולא מכניס אוויר טרי. יש אנשים שעושים פעילות אירובית ללא מסכות ותוך כדי הריצה פולטים רסיסי רוק, זיעה וכיוצא בזה. מדענים שעשו בדיקות מצאו שמכשירי הכושר נושאים עליהם חיידקים, ולא תמיד מקפידים על כללי הניקוי”.

הוא הוסיף: “ביקשנו למנוע את השימוש בחדרי הכושר. לצערי ועדת הכנסת החליטה את אשר החליטה. המטרה שלנו היא למנוע הדבקה והתקהלויות, ולנסות להשתלט על המחלה ללא הזדקקות לסגר כללי. אני מצר על כך שהם לא אישרו את הדברים. אנו כמובן נעלה עוד הצעות כדי להתמודד עם התחלואה באופן מקצועי”.

פרופ’ לוי הזהיר: “הליכה לחדרי הכושר מהווה סכנת הידבקות. באשר לבריכות קבענו בעבר מעין ‘תו סגול’ מיוחד, אבל אנחנו מודאגים מהתקהלות מחוץ לבריכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות