התוכנית הכלכלית אושרה, שרי ש”ס נמנעו בגלל ‘משחקי’ פקידי האוצר

השרים אריה דרעי ויעקב ואביטן נמנעו בהצבעה על התוכנית הכלכלית בממשלה, משום שתוכנית להקמת קרן לאוכלוסיות המוחלשות שהציע יו"ר ש"ס - לא אושרה • דרעי: "פקידי האוצר פועלים כדי למסמס את התכנית אולם הדיונים נמשכים, ובעזרת ה' תהיה בקרוב התקדמות לקראת יישומה"
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 19:52

שר הפנים אריה דרעי והשר לשרותי דת, הרב יעקב אביטן, נמנעו בהצבעה על התכנית הכלכלית שאושרה היום (שני) בממשלה – מאחר שתכניתו של השר דרעי להקמת קרן ערבות להצלת האוכלוסיות המוחלשות בישראל, בעקבות משבר הקורונה, טרם אושרה.

הקרן שדרעי מבקש להקים נועדה להעניק ביטחון תזונתי לאוכלוסיות המוחלשות.

בימים האחרונים העלה השר דרעי את תוכניתו בפני נתניהו ושר האוצר ישראל כץ שהביעו תמיכה בתכנית.

השר דרעי הסביר את החלטתו: ״לצערי, פקידי האוצר פועלים כדי למסמס את התכנית אולם הדיונים נמשכים. קרן הערבות למתן רשת לבטחון תזונתי משלימה את התוכנית הכלכלית של הממשלה. אני שמח על תמיכת שר האוצר – וראש הממשלה אף ציין בישיבת הממשלה כי הדיונים בתכנית יימשכו, ובעזרת ה’ תהיה בקרוב התקדמות לקראת יישומה.

“לכן החלטנו השר לשרותי דת ואני להימנע ולא להתנגד לתכנית הכלכלית. חובתי העליונה היא לסייע לאוכלוסיות המוחלשות, בעיקר בימים קשים אלה”.

הממשלה אישרה טיוטת חוק הכוללת מספר נושאים בתוכנית הכלכלית שמחייבים שינוי חקיקה: הרחבת הזכאות לדמי אבטלה, מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה, סיוע לעצמאים ולעסקים, הרחבת היתר משיכה מפיקדון חיילים משוחררים ופטור ממס על משיכת הכספים מקרן השתלמות.

בנוסף, אישרה הממשלה טיוטת חוק להרחבת המסגרת התקציבית לשנים 2020-2021 ב-24 מיליארד ש״ח לצורך הרחבה ומימוש התוכנית.

טיוטות החוק יובאו לאישור הכנסת באופן מיידי.

שר הביטחון  בני גנץ, אמר לאחר אישור התוכנית, “אישרנו בממשלה היום תוכנית תקציבית רחבת היקף. יש לה שלושה מסדים מרכזיים: המסד הראשון נועד להעניק סיוע למובטלים, לאנשים בחל”ת, בעלי העסקים, העצמאיים, וחברות בהיקפים שונים. הסיוע הזה נועד לאפשר לאנשים לעבור את תקופת המשבר. שני המסדים האחרים מתחילים כבר לצפות פני עתיד”.

“אנחנו נשקיע שלושה וחצי מיליארד שקלים שיוקצו עבור הכשרות מקצועיות, להשלמת הכנסות לכל מיני חברות שלא נכנסו בתכנון הראשוני. החלק החשוב ביותר הוא המסד השלישי והוא השקעה של 5 מיליארד שקלים שמיועדים לטיפול בתשתיות וצמיחה, כי אנחנו חייבים להסתכל בראייה ארוכת טווח. משבר מנהלים בשני אופנים: קצר טווח – מסייעים, ארוך טווח – משקיעים, ואנחנו מתעקשים גם על החלק הארוך טווח. כך עשינו וכך נעשה. נדאג לאנשים שצריכים עזרה כאן ועכשיו ונסתכל קדימה בבואנו להמשיך ולפתח את המשק הישראלי לימים שאחרי המשבר. הזמן להתחיל הוא עכשיו”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות