לא חקרתם לינץ’ בחרדים? קיבלתם לינץ’ בפקחי רשות הטבע והגנים • צפו

שני פקחי רשות הטבע והגנים שהיו בפעילות להדבקת צווי הריסה על מבנים בלתי חוקיים בשמורת הר מירון, הותקפו בידי המון מבית ג'אן הסמוכה הפקחים נטשו את הרכב, שהועלה באש ונרגם באבנים כבדות - וחולצו בהמשך באמצעות כוחות משטרה • חוננו: "עבריינות ופשעים שרק הולכים ומחריפים"
חיים טוויל
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 18:29

פקחים של רשות שמורות הטבע והגנים שהגיעו היום (שני) ברכב, בליווי שוטרי מתפ”א, לשמורת הר מירון לפעילות של הדבקת צווים, מצאו את עצמם מוקפים בהמון מתושבי מבית ג’אן הסמוכה – שלא אפשר לפקחים להתקדם או לשוב על עקבותיהם.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

צמד הפקחים, שחשו סכנה, נטשו את הרכב שנהפך והועלה באש על ידי חלק מהתושבים, שאף ידו אבנים.

השוטרים חילצו את הפקחים מהמקום. הפקחים לא נפגעו.

כוחות משטרה נוספים שהוזנקו לזירה פזרו את ההמון.

“משטרת ישראל רואה באירוע מקרה חמור, של אי כיבוד החוק ונציגיו. משטרת ישראל לא תאפשר פגיעה בפעילות רשויות החוק ומוסדות השלטון. חקירה מקיפה נפתחה לאיתור המעורבים ולמצוי הדין עימם”, אומרים במשטרה.

בארגון חוננו הגיבו על האירועים האלימים בבית ג’אן, ותקפו את התנהלות המשטרה.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו הזכיר כי גם לפני כחודשיים בוצע באזור לינץ’ אלים ביהודים, ולמרות פניות חוזרות ונשנות למשטרה, עד עתה לא ידוע על מעצר חשודים בתקיפה.

עו”ד חיים בלייכר, המייצג את נפגעי הלינץ’: “יש עבריינות ופשעים שהתעלמות מהם לא תפתור את הבעיה אלא רק תחריף ותצמיח אותה. כך לגבי הלינץ’ האכזרי והאנטישמי שנעשה בל”ג בעומר כלפי יהודים מהמגזר החרדי. רשויות החוק בחרו שלא לנהל חקירה שתביא למיצוי הדין עם הפושעים, וקיבלנו התפרעות חוליגנית כלפי פקחים של הרשויות. עדיין לא מאוחר לבצע תיקון ולמצות את הדין עם הפורעים”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום ל”ג בעומר חוו מתפללים חרדים, בניהם מבוגרים, נשים וילדים, לינץ’ קשה בסמוך לכפר בית ג’אן. המתפללים הגיעו להתפלל במקום, אשר צופה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי שהיה סגור ביום ההילולה בעקבות הקורונה.

לאחר שהות של מספר שעות במקום, הגיעו למקום שני ג’יפים עם קבוצת דרוזים, אשר איימה על המתפללים וטענה כי מדובר בשטח שלהם וכי יש להם חצי שעה להתפנות מהמקום, למרות שמדובר בשטח ציבורי.

בהמשך חסמו הדרוזים, חלקם רעולי פנים, את יציאת רכבי המתפללים מהמקום והחלו לתקוף את הקבוצה באלימות קשה, תוך שהם מכים את חברי הקבוצה, ושוברים את שמשות רכבם. בין היתר התנפלו התוקפים על אחד המתפללים והחלו לבצע בו לינץ’ של ממש. לאחר מכן השליכו אבנים לעברו, לעבר מכוניתו, לעבר אב ובנו בן השלוש שהגיעו לאזור, ועוד.

 

כוח משטרה ומג”ב שהגיע למקום חילץ את המתפללים דרך הכפר בשיירה מאובטחת, עד שיצאו מכלל סכנה.

עו”ד חיים בלייכר שיגר מכתבים חוזרים ונשנים למשטרת כרמיאל בבקשה לגבות עדויות נוספות, אליהם צירף ראיות חדשות שהגיעו לידיו על ידי המותקפים.

כמו כן ביקש מהמשטרה לפעול בנחישות להבאת הפורעים לדין.

עד היום, כחודשיים לאחר התקיפה, טרם נגבו העדויות וטרם ידוע על מעצר חשודים בלינץ’.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החלת החוק הישראלי על ישראל
    14/07/2020 16:25
    גבריאל
  1. במקום לזבל לנו את השכל על ריבונות והחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון,אולי תתחילו להחיל את החוק בישראל.אין משילות בדרום הבדואים עושים ככול העולה על רוחם ועכשיו בצפון.ותמיד זה מגזרים לא יהודים שמקיים את החולשה של המשטרה והשלטון.
    איך מוכרים לנו שהימין בשלטון? זה שמאל קיצוני.

    • תושב בית ג'אן   18/07/2020 03:29

      מי שרוצה לדעת את האמת מוזמן להגיע לאזור בית ג’אן.. ולא להאמין לשטויות שנכתבו ע”י אנשים שאין להם מידע במה שקרה וזאת על מנת לייצר שנאה בין האזרחים באותה המדינה בלבד..

  2. פקחי רשות הטבע והגנים
    15/07/2020 00:17
    סמיר טאפש
  3. שקר אחד גדול זו היא אדמה פרטים לחלוטין שהרשות בדרך זו או אחרת מנסה להשטלת על האדמות מצד אחד מצד שני שני הפקחים של הרשות דרסו שני שוטרים המקרה ואחד הרכבים שלהם התהפך כנראה מתוך פנקה ועקב כך דרס שני שוטרים והתהפך ואחד הרכבים עלה באש בןשה וחרפה לפרסם דברי כזאב ושקר נקודה

  4. שקרים והסתה
    18/07/2020 03:21
    תושב בית ג'אן
  5. החרדים עשו בלגן באדמות פרטיות והשאירו זבל אחריהם ואפילו לא הודיעו או ביקשו אישור ממישהו וזה גרם למריבות ולא היה לינץ’..במקרה של פקחי שמורת הטבע..כל הזמן מציקים לחקלאים באדמות שלהם במטרה שהחקלאים יוותרו עליהם בסוף ..זה לא יקרה בבית ג’אן..ההיפך ..הפקחים יסולקו ולא יכנסו יותר..אדמות אלו הם בבעלותם עוד לפני קום המדינה..ארגון מושחת עובד בגזענות ..