שאשא-ביטון תודח מוועדת קורונה? • זוהר: ‘סיימת’. סער: לא דבר נכון

עימות בתוך הליכוד: יו"ר הקואליציה מיקי זוהר דורש לכנס את ועדת הכנסת ולהדיח את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון • סמוטריץ' פנה ליו"ר הכנסת בדרישה שימנע את הדחתה
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 16:58

סערה בוועדת הקורונה שהצביעה בעד פתיחת חדרי כושר ובריכות – בניגוד לעמדת ראש הממשלה ושר הבריאות.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

יושבת ראש הוועדה, ח”כ יפעת שאשא-ביטון מהליכוד, הצביעה בעד המהלך. החלטת הממשלה נדחתה שוב גם ברוויזיה שהוגשה.

בעקבות כך, יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר יצא מהוועדה נזעם – לאחר שאמר ליו”ר יפעת שאשא ביטון: “את סיימת את דרכך עם הליכוד, את מודחת מראשות הוועדה ושיהיו לך חיים נעימים”.

ביטון ענתה לזוהר: “אתם תלמדו להתנהל פה”.

מאוחר יותר שלח זוהר מכתב לאיתן גינצבורג, יו״ר ועדת הכנסת, בדרישה להדיח אותה מתפקידה, אך גינזבורג סרב לכנס את הוועדה כדי לדון בבקשה.

הדיון צפוי להתקיים מחר בוועדת הכנסת.

סיעת כחול לבן הודיעה כי לא תיתן יד להדחתה של ח”כ יפעת שאשא ביטון. “נוכח חשיבות תפקודה של הכנסת כגוף מפקח, אין זה ראוי להדיח את יו״ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. אם הליכוד יקדם הצבעה בנושא – לא ניקח בה חלק”, נמסר מטעם הסיעה.

גורם בכיר בליכוד אמר על כוונת המפלגה להדיח את הח”כית מתפקיד יו”ר הוועדה: “לצערנו יפעת שאשא ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר. לכן היא לא הסכימה אפילו לסגור ל-24 שעות. כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה ולכן המסיכות לא נותנות מענה. במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן תושעה מתפקידה לזמן מה”.

מיק יזוהר תקף בטוויטר מאוחר יותר את שאשא ביטון: “צר לי שחברת כנסת מהקואליציה בחרה בדרך פופוליסטית וחסרת אחריות על גבם של הרשויות הנלחמות למניעת מגפת הקורונה והחליטה לפעול כנגד עמדת הקואליציה.

“במקום להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לממשלה לנהל את המשבר הזה באופן אחראי, היא בחרה לתקוע מקלות בגלגלי הקואליציה. לא נוכל לסבול התנהגות כזו”.

ח”כ גדעון סער כץ בטוויטר: “ללא קשר לתוכן ההחלטות שקיבלה היום ועדת הקורונה: 1. הכנסת אינה חותמת גומי של הממשלה. 2. נכון יותר לשכנע את ועדות הכנסת באמצעות מסד נתונים ולא באמצעות איומים ולחצים. 3. הדחת יו”ר הועדה – אינה הדבר הנכון לעשות”.

 

שאשא-ביטון צייצה בחשבון הטוויטר שלה: “ועדת הקורונה ניהלה ישיבות ארוכות ומעמיקות, במהלכן הגיעו להשמיע את דעתם מומחים שונים ומגוונים. בתום הדיונים קיבלתי את ההחלטה המאוזנת עבור הציבור. שני המשברים, מנוהלים במקביל. לכן חשוב היה ללמוד, להקשיב ולשאול שאלות, במטרה להגיע להחלטה הנכונה ביותר שנותנת את המענה המיטבי בשני המישורים.

“בפני הוועדה הוצגו נתונים ברורים על אי תחלואה בבריכות. גם בנוגע לחדרי הכושר אין עדות לכך שהם מוקדי התפרצות וישנו גם תו סגול מחמיר וברור שיימנע הידבקות. נוסיף לכך ששחייה ואימון חיוניים לבריאותם הנפשית והפיזית של אנשים רבים. זאת והחשיבות הכלכלית של הפעלתם כפי שהוצגו בוועדה, חיזקו אותי בדעתי שסגירת חדרי הכושר והבריכות כמקשה אחת היא טעות”.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שיבח את שאשא-ביטון: “על העמדה האמיצה, על זכותם של חברי הכנסת להצביע בהתאם להיגיון ולשכל הישר ולא בהתאם לאינטרס פוליטי צר של הקואליציה”.

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ מימינה פנה ליו”ר הכנסת, יריב לוין, בדרישה שימנע את הדחתה של שאשא-ביטון ואת מה שכינה – רמיסת עצמאותה של הכנסת בידי הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות