גפני: ‘יש בליבנו גם על ראש הממשלה’ • מקלב: ‘לא באים לריב’

יהדות התורה התכנסה על רקע תחושות האפליה, הסגר - ואכיפת היתר • מאיר פרוש: "חויתי על בשרי. באתי הביתה, שוטר לא נתן לי להיכנס לרחוב" • מקלב: "היום לא מקבלים אנשים חרדים לעבודה רק כי הם חרדים ומתוייגים כחולים" • "היינו הבוקר אצל ראש הממשלה וקיבלנו תשובות"
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 16:35

יהדות התורה התכנסה אחר הצהרים (שני) לישיבת סיעה, על רקע תחושות האפליה של הציבור החרדי, הסגר בערים ושכונות חרדיות – ואכיפת היתר של כוחות המשטרה.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, שלא השתתף הבוקר בפגישת הסיעה עם נתניהו – מתח בפתח ישיבת הסיעה ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בימים האחרונים: “יש בליבנו גם על ראש הממשלה. הרי אנחנו נמצאים בסכנה גדולה, בריאותית וכלכלית. יש את כחול לבן שמעמידים את הקואליציה הזו – אז הוא צריך ללכת להצביע עם סמוטריץ’? הוא היה צריך להתחשב גם בנו. למה היה צריך לעשות דברים שגם פוגעים בנו.

“אנחנו הולכים איתו ותומכים בו כל השנים. רואים את התמיכה בו בציבור החרדי – לא בטוח עם מה שקורה עכשיו. הוא צריך לגלות מנהיגות ולהתעסק רק בדברים הקשורים לקורונה ובפרנסה של אזרחי מדינת ישראל”.

על שאלה של כתבת כאן חדשות, האם ישקלו ביהדות התורה לתמוך בתקציב דו שנתי – אמר גפני: “אנחנו לא מנהלים מלחמות על כל דבר. דעתי היא שצריך תקציב חד שנתי. המדינה נמצאת זמן רב בלי תקציב ותקציב חד שנתי יכול להיעשות מהר. לא יודע למה כל דבר צריך להעביר למלחמת עולם. צריך לעשות תקציב חד שנתי ולהתחייב שלא הולכים לבחירות כתוצאה מזה. דיברתי על זה עם כחול לבן”.

סגן השר מאיר פרוש התייחס לאכיפה הברוטלית של המשטרה, וגילה: “חויתי על בשרי. באתי הביתה, שוטר לא נתן לי להיכנס לרחוב”.

סגן השר אורי מקלב אמר בישיבת הסיעה: “הנציגות החרדית לוקחת אחריות, הציבור החרדי עומד בחזית המאבק בקורונה – והוא נפגע כפליים. לצערנו נצרב בתודעה שהציבור החרדי אשם, אך המציאות היא שהיום לא מקבלים אנשים חרדים לעבודה רק כי הם חרדים ומתוייגים כחולים”.

מקלב הדגיש: “לציבור החרדי אין רזרבות, כאשר אין לו – זה מגיע מהלחם והחלב של הילדים שלו”.

על המשטרה אמר: “לצערנו ישנה ענישה בררנית ושיטור יתר. היינו הבוקר אצל ראש הממשלה וקיבלנו תשובות. יהדות התורה לא מגיעה לריב או לערר את הקואליציה אלא רק לשמור על הזכויות שלנו ואני מקווה שנראה שינוי ממשי”.

ח”כ יעקב טסלר אמר: “הציבור כועס ומתוסכל – אני גם. אין הבדל בין הציבור וחברי כנסת, אנחנו חלק מהציבור. הפגישה אצל ראש הממשלה הייתה טובה. אך כל מה שדיברנו בפגישה חייב להיות מיושם בפועל. אם לא נראה שינויים דרסטיים, מצבנו לא יהיה טוב. נמשיך ונפעל במקביל: לפני ההחלטה על הטלת סגר – לוודא כי מוצו כל האפשרויות האחרות ולאחר הטלת סגר – בסיוע והקלה לתושבים”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאלה
    13/07/2020 21:32
    חנן
  1. בתור אחד שנתן את הקול שלו ל-ג למה אתם לא אומרים מה התשובות שנתן ראש הממשלה?(אם התשובות שהוא נתן זה שדמם של החרדים הפקר ואתם איתו אז את הקול שלנו ניתן לסמוטריץ רק תגידו מה הוא אמר…)