‘רץ לבקש שהשרים החרדים יפרשו, איפה למדת שפה כזו?’

נתניהו בפגישה עם יהדות התורה: "רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון" • אדלשטיין לאייכלר: "דיברת איתי ביום שישי, אמרנו שמטפלים בהכל, ואז אתה רץ לתקשורת?" • החרדים קיבלו: שני מתאמים - מש"ס ויהדות התורה - שיהיו אחראים על הקשר עם משרד הבריאות
יוני גרין
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 13:08

ראש הממשלה נתניהו קיים הבוקר (שני) פגישות עם השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וחברי כנסת נוספים – על ההגבלות בשכונות החרדיות והתנהלות המשטרה.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

בפגישות השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי, ראש אגף לוט”ר ועורף במל”ל יגאל סלוביק, וניצב בדימוס אריק יקואל.

בפגישה סקר מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי את נתוני התחלואה בשכונות עליהן הוטל הסגר. השר לביטחון פנים אוחנה הודיע כי מינה את ניצב בדימוס אריק יקואל כראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית.

סוכם כי לפני הטלת הסגר, תיעשה היוועצות ועדכון עם נציגי הציבור של המגזר החרדי וכי במידת האפשר יפעלו לפתיחת חמ”לים ביישובים עצמם.

ראש הממשלה נתניהו: “ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה. אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע. באחריותי לייצר שיח עם הציבור החרדי ולהעמיק את שיתוף הפעולה הקיים עם נציגיו בשותפות מלאה ובמחויבות כלפי הציבור החרדי”.

לפי דיווח של העיתונאי יקי אדמקר, השר יולי אדלשטיין תקף בישיבה אצל נתניהו את ח”כ ישראל אייכלר: “דיברת איתי ביום שישי, אמרנו שאנחנו מטפלים בהכל, ואז אתה רץ לתקשורת כדי לבקש שהשרים החרדים יפרשו מהממשלה? מאיפה למדת את השפה הזו? אני לא מכיר שפה כזו”.

לפי דיווח של העיתונאי מיכאל שמש, הנציגים החרדים ביקשו וקיבלו שני מתאמים – אחד מטעם ש”ס והשני מטעם יהדות התורה –  שיהיו אחראים על הקשר בין המגזר החרדי לבין משרד הבריאות.

בפגישה עם יהדות התורה הביעו כל הח”כים את מורת רוחם נוכח הסבל המתמשך של הציבור החרדי בתקופת הקורונה, ובייחוד בגין הטלת סגר על ערים ושכונות חרדיות באופן שפוגע בתושבים.

חברי הסיעה הסבירו לראש הממשלה והשרים כי ההתמודדות הקשה של התושבים הנצורים אינה מוצדקת, אינה מידתית, נגועה באפלייה בררנית ופוגעת באמון הציבור במערכת.

חברי הסיעה גינו נחרצות את ההתנהגות האלימה של חלק מהשוטרים כלפי החרדים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר כי יש הבנה לקשיים של הציבור בעת סגר, וכי הוא מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות. “נפעל לתקן זאת להבא”, אמר.

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה הביע תמיכה בטענות על אלימות מיותרת מצד חלק מהשוטרים ואמר, כי זו דרך שאינה מקובלת עליו ועל המשטרה. “הוריתי לפעול מיידית נגד כל גילוי אלימות ולא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית”.

ראש הממשלה נתניהו גינה את התנהגות השוטרים שתועדו מכים חרדים בהפגנות ואמר, כי הוא מצפה לאפס סובלנות במקרי אלימות בריונית כלפי מפגינים. נתניהו ציין כי נתן הוראה ששוטרים שינהגו שלא כחוק יתנו את הדין על כך באופן מיידי.

יחד עם זאת, קרא נתניהו לשמור על החוק ולגלות אחריות ציבורית בעת הפגנה.

לסיכום הורה ראש הממשלה לשרים על הקמת חמ”ל משותף לניהול נכון של מתווה קביעה להטלת סגר בעתיד על ריכוזי אוכלוסיה חרדית, תוך שיתוף נציגי הציבור מיהדות התורה ושס והרשויות, זאת בכדי לעשות הכל למנוע את הצורך בסגר – ולא אחרי ההחלטה.

נתניהו הודיע עוד, כי בסיכום עם שר האוצר ישראל כץ הנחה לפעול להכללת העסקים שנפגעו מהסגר הנוכחי בערים החרדיות במתווה הפיצויים עליו הוחלט בממשלה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבנה
    13/07/2020 13:18
    מנחם
  1. כנראה שהשר אדלשטיין למד מהר את השפה הזאת של אייכלר וחבל שרק באיחור זמן אתה מתחיל להבין

    • יוסי   14/07/2020 01:14

      מתי לתקוף את השלטון שלכם

      הליכוד סיים את דרכו

  2. החוצפה של בעלז
    13/07/2020 14:43
    מני
  3. ממש הקוזק בץהנגזל מזלזלים בכוונה בהנחיות ובאים בטענות

  4. יולי אוגוסט
    14/07/2020 01:53
    דן
  5. באמת יולי נפגע, תעשה עוד סגר על חרדים זה ירים לך שוב את האגו