דרעי: ‘היד הקלה חייבת להיפסק’ • יעקב מרגי: ‘במקום קנס נתנו אגרוף’

חברי סיעת ש"ס קיימו ישיבה עם נתניהו, והשרים אוחנה ואדלשטיין - ושחררו קיטור • אריה דרעי: "מתנהלת אכיפת אפלייה נגד הציבור החרדי, לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלה" • מלכיאלי: "בזמן שבביתר אשה מקבלת קנס 2000 ש"ח, בת"א מחלקים מסכות. הציבור שלנו מרגיש נרדף"
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 11:58

שר הפנים אריה דרעי, קיים הבוקר (שני) ישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובהשתתפות חברי סיעת ש”ס.

במהלך הישיבה, חברי הכנסת של ש”ס התבטאו נגד התנהלות הסגר המבוצעת ללא שם מדיניות המבוילה להורדת התחלואה.

שר הפנים אמר: “הסגר כמו שהוא ללא שום חבילת סיוע מסביב, לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור כולו. לפני שמטילים סגר, המדינה צריכה להיערך לחבילת סיוע הכוללת סיוע במזון, שמירה על המבוגרים, תוך שימת דגש על פינוי מיידי של החולים”.

דרעי הדגיש: “אם אין אפשרות לפנות את החולים, אין שום הגיון לעשות סגר”.

חברי הכנסת של ש”ס ציינו בכאב את האלימות המשטרתית כלפי המגזר החרדי ואת “היד הקלה לעומת האוכלוסיה הכללית”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ מיכאל מלכיאלי, זעם על האכיפה הבררנית והביא דוגמא: “בזמן שבביתר אשה מקבלת קנס של 2000 ש”ח, בת”א מחלקים מסכות. הציבור שלנו מרגיש נרדף”.

יו”ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי סיכם את ההרגשה הכללית בציבור החרדי: “במקום קנס השוטרים נותנים אגרוף”.

סגן שר הרווחה משולם נהרי אמר בכאב: “הציבור החרדי – הפך להיות שק חבטות. המשטרה נוהגת באלימות, והחמור מכל שהדבר משליך על בריונים מהציבור שתוקפים חרדים. ‘אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר’? ראש הממשלה חייב להתערב ולשים קץ להתעמרות”.

ח”כ משה אבוטבול: “מגיעים אלינו מאות פניות, גם מהסגר בבית שמש, הכולל יחס קשה מצד חלק מהשוטרים. קשה לשכנע ציבור כשלא מפורסמים קריטריונים לסגר והבהרות”.

השר דרעי סיכם את הדיון: “לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלה לרעה – הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק. מתנהלת אכיפת אפלייה נגד הציבור החרדי, אני קורא לרוה”מ ולשר לביטחון פנים לפעול לאכיפה שווה”.

ראש הממשלה והשר לבטחון פנים סיכמו: “ימונה ניצב בדימוס, אריק יקואל לראש הצוות המייעץ לשר בנוגע למגזר החרדי. טענות חברי הכנסת של הסיעה מוצדקות והממשלה תפעל לתקן זאת בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מה להשוות בין אוכלוסיה שפויה לבין האוכלוסיה לא שפויה
    14/07/2020 05:20
    ש. ל
  1. אוכלוסיה לא שפויה (מהאדם הפשוט עד העסקנים והרבנים שרובם במילים) מתנהגת בילדות וטיפשות. כל זמן שיש עליה מפקח/ת שפוי/ה אפשר לא לדאוג אבל בעניין הקורונה אין פיקוח של אדם שפוי ויש פה סכנת חיים. גם לעצמם וגם לאחרים.
    הייתי מציעה להכניס אותם את החרדים לסדר. ובתוך הסגר שהתנהלו בטיפשותי וידברו במגפה כמו שקרה בניו יורק שמתו חרדים המונים שזלזלו בהוראות מבחוץ.גם כאן שימותו ההמונים ואז נראה אם יבוא להם שכל.ואפשר שייכפא עליהם סגר באלימות.