אביגדור ליברמן: “נתניהו נמצא קדנציה אחת יותר מדי בשלטון”

יו"ר ישראל ביתנו במתקפה על ראש הממשלה וניהול משבר הקורונה: "הבעיה שלו שהוא מתמקד בסקרים" • "הסיוע? זו תוכנית הישרדות של ביבי"
חרדים 10
כ"א תמוז התש"פ / 13.07.2020 10:29

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על המשבר הבריאותי והכלכלי הקשה.

ליברמן מתח ביקורת חריפה על הממשלה ועל בנימין נתניהו וטען כי אין מקום להתעסק בתקופה זו בנושאים שאינם קשורים בקורונה – וכי ראש הממשלה אינו יכול לנהל את הכל לבד.

“הבעיה של נתניהו שהוא מתמקד בסקרים, הוא מתמקד בהטבות המס שלו, מתמקד בהחזרי מס, מתמקד בקואליציה. אנחנו צריכים 100% קשב של הממשלה, של רה”מ, לקורונה ולמשבר הכלכלי”, אמר ליברמן.

יו”ר ישראל ביתנו הוסיף: “כל עוד נתניהו מסתמך על השיקולים הקואליציוניים ועל הנתונים בסקרים אז אנחנו נמשיך לדשדש, לא רק לדשדש אלא להתדרדר כמו שרואים בשבוע האחרון גם בנתוני תחלואה, גם בעומק המשבר הכלכלי. נתניהו רוצה לשמור את השליטה כל הזמן אצלו, הוא לא יכול לנהל גם את המשבר הכלכלי, גם לנהל את הנגיף, וגם לקבל את הדיבידנד הציבורי וכל מיליגרם של קרדיט”.

ליברמן קרא לשים לב לאזהרות נגיד בנק ישראל: “אנחנו עלולים פה לאבד את הבלמים ולהתדרדר לאינפלציה, לגירעון, לאבטלה וכן הלאה”.

על תוכנית הסיוע לעצמאים ולכלכלה אמר ליברמן: “מדובר בתוכנית הישרדות של נתניהו, לא בתוכנית כלכלית. צריך להבין שככה לא מנהלים עניינים. אני חושב שיש חלק אחד חיובי לפחות בתוכנית הזאת – להכניס וודאות למבוטלים. אנחנו עוד לא יודעים כמה כסף יוזרם? איך יוזרם? וודאות זה תנאי הכרחי אבל לא מספיק. יש כמה דברים מהותיים שחסרים בתוכנית, למשל יש 300,000 סטודנטים שלא נכללים, הם עובדים מפעם לפעם במסעדות ועבודות מזדמנות. זה חבר’ה בדרך כלל צעירים והפגיעה הכי קשה היא בצעירים לפני ואחרי צבא”.

הוא ציין כי בתוכנית הכלכלית החדשה “אין צמיחה, אין פה עבודות ריאליות שהממשלה מייצרת. מתחילת משבר הקורונה זו תוכנית שביעית, יש פרויקטים שאפשר להפעיל מידית, שיצאו כבר מכרזים ואושרו בממשלה.

“ראש הממשלה וראש הממשלה הרזרבי עוד לא החליטו אם זה תקציב שנתי או דו שנתי, יש לנו תקציב אלטרנטיבי, תוכנית אלטרנטיבית וגם עמיר פרץ הציג עוד תוכנית משלו”.

ליברמן סיפר כי סייר אתמול באשדוד שם נפגש עם בעלי עסקים, ביניהם גם בית ספר לקרקס. הוא אמר כי אילו הדבר היה תלוי בו “הייתי לוקח לשם את כל הממשלה”.

הוא התייחס להפגנות ואמר שלדעתו הדבר מבטא את התסכול של האנשים: “הרי באמת יש זעם, יש תסכול. מצד אחד יש ממשלה מנופחת, 36 שרים, אי אפשר לספור כמה סגנים, עוד 12 ח”כ שנכנסו על בסיס חוק נורווגי, ראש הממשלה דואג להסדרי מס שלו בוועדה. הזעם הזה מוביל קודם כל לשבר עמוק בתוך החברה הישראלית. אני פחות פה מוטרד מרה”מ ומסקרים, אני רואה באמת שבר עמוק בתוך החברה הישראלית”.

“פגיעה חמורה בביטחון ישראל”

גולן יוכפז ציין בפני שר הביטחון לשעבר כי נתניהו התמודד בהצלחה עם הגל הראשון של נגיף קורונה, אך ליברמן הגיב: “אני לא יודע מה זה ‘הוא ניצח’ בגל הראשון בענק, היו שם כנראה דברים שאנחנו פחות היינו מודעים ואין דבר כזה, אי אפשר כל הזמן גם לשקר לכולם, לשקר כל הזמן, וגם לרכז את הכול. 10 ימים מדברים שימנו רמטכ”ל לקורונה, פרויקטור, מי שירכז את כל הסמכויות, הגוף היחידי שיכול לרכז ולקחת זה צה”ל באמצעות פיקוד העורף. אי אפשר כל יום לפרסם שם חדש, אי אפשר כל יום לפרסם תוכנית כלכלית חדשה. לא יכול להיות”.

לדעתו, צריך לטפל ב’צוואר הבקבוק’ שהוא לדבריו עובדי המעבדות.

לטענתו, “לא רק מספיק לעשות בדיקות, צריך שמישהו יבדוק ויכוון, אז דבר ראשון תגייס. יש מספיק מבוטלים אפשר להפוך אותם לעובדי מעבדות, בטח יש אנשים עם השכלה בתחום הביולוגיה, כימיה, שקל מאוד להכשיר אותם. הדבר השני, צריך לעשות בדיקות סרולוגיות לכל האוכלוסייה. אבל שום דבר לא נעשה, אין פרוייקטור, אין מערך.

“אם אני אומר שאנחנו איבדנו שליטה אז אפשר להגיד שליברמן איש פוזיציה, אבל שמענו שאיבדנו שליטה מפרופ’ וקסמן שהוא היועץ הראשי לנתניהו לנושא המאבק בנגיף קורונה”.

בהמשך טען ליברמן כי המצב בו נתונה מדינת ישראל משקף את העובדה ש”נתניהו נמצא קדנציה אחת יותר מדי בשלטון, נתניהו נמצא בשלטון יותר מדי והוא כבר איבד את זה. הוא צריך להתחלף וכמה שיותר מהר. אין אנשים שאין להם תחליף, צריך להפסיק לדבר על הסקרים, צריך לדבר על המובטלים, על החולים, על הכלכלה, איך יוצאים מהמשבר”.

בהמשך תהה גולן יכפז האם לדעתו של שר הביטחון לשעבר הפיצוצים הרבים באיראן לאחרונה הם עדות לכך שהמערכת הביטחונית עובדת בצורה טובה.

על כך אמר ליברמן: “כל השנים כל ממשלות ישראל מאז שקמה המדינה דגלנו במדיניות של עמימות, אני לא יודע באיזה פורום התקבלה ההחלטה לעבור למדיניות של פטפוטים. זה פשוט הפקרות וחוסר אחריות. אני יודע שרה”מ מאוד רוצה לשנות סדר יום, להסיח את הדעת, עם כל מה שקורה כרגע, כל מדיניות הפטפוטים. אני חושב שכל כתב צבאי מתחיל יודע מי מפטפט”.

אך כשנשאל על ידי ענת דוידוב מי לדעתו ‘מפטפט’ הוא השיב: “אני לא זוכר ברגע זה. האחריות היא על רה”מ. רה”מ אחראי. יש יותר מדי קשקושים, יותר מדי דיבורים, יותר מדי ניסיונות להתהדר. זה לא לעניין, זה פגיעה בביטחון ישראל. כל מה שראינו, כל מסכת ההדלפות, הכתבות, התדרוכים – פגיעה חמורה בביטחון ישראל.

“אני חושב שקודם כל צריך להביא ליישום תקציב, לראות איזה תקציב, איך יוצאים מהמשבר הכלכלי ואיך עוצרים את התפשטות הנגיף. כל שאר הדברים, כל ההתעסקות ברוטציה, במנדטים, בסקרים, בבחירות, זה פשוט מיותר לגמרי. אנחנו, לפחות אני וישראל ביתנו, לא נתעסק בזה. כל מה שקשור לכלכלה, כל מה שקשור למאבק בנגיף – אנחנו נהיה שם לגופו של עניין. נהיה אופוזיציה מאוד עניינית, יביאו תכניות טובות? נתמוך. לא יביאו תכניות טובות? נתנגד. אבל מעבר ל-2 אלה, משבר כלכלי והתפשטות הנגיף, לא נתעסק בשום דבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לשם מה אתם מביאים את האנטישמי הזה?
    13/07/2020 21:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שאלה לעורכים, אתם סבורים שהגולשים באתר מעוניינים לשמוע את אביגדור ליברמן? למי אתם מכוונים? לציבור חרדי?
    מקבל ע”ע שלא לגלוש כאן לשבוע ימים.