עלייה חדה בנפטרים וחולים קשה • כמה נדבקו בחודש האחרון בחתונה?

מניין הנפטרים עלה ל-362, מספר החולים הקשים עומד על 151 • ב-24 השעות האחרונות נרשם שיא של מספר הנדבקים ברחבי העולם: 230,370 בני אדם • השב"כ אבחן כ-77 אלף איש ברחבי הארץ כמי שהיו בסביבת אותם חולים
תמי גיל
כ"א תמוז התש"פ / 12.07.2020 21:55

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (ראשון), ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1151 חולי קורונה חדשים, ומספר החולים הפעילים עומד על 19,300.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

151 חולים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים. 47 מהם מונשמים.

מאז פרוץ המגפה בישראל נפטרו 362 בני אדם לאחר שנדבקו בנגיף – 8 מאז אתמול.

מדברי ד”ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, היום בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת עולה כי שישה בני אדם נדבקו בחדרי הכושר בקורונה מתחילת יוני ושישה בברים.

היא הוסיפה: “בחודש האחרון בחתונות נדבקו 170 איש, בחדרי כושר 35, במסעדות 21 ובברים 6 אנשים”. כל אלו, רק הנדבקים במעגל הראשון. היא הדגישה כי איננה רוצה לתת נתונים לגבי הנדבקים בבריכות, עד שלא תהיה הוכחה חד-משמעית שההדבקה הייתה בבריכה.

ממסמך פנימי של משרד הבריאות שהגיע לידי ‘ישראל היום’ מברר כי מאז החל השב”כ במתן סיוע למשרד הבריאות בגל השני של הקורונה ב-1 ביולי ועד ל-8 ביולי אובחנו 650 חולים.

בעקבות זאת השב”כ אבחן כ-77 אלף איש ברחבי הארץ כמי שהיו בסביבת אותם חולים ולכן עליהם להיכנס לבידוד של 14 יום.

על פי המסמך של משרד הבריאות “אלפים רבים של פניות והשגות” של אזרחים הגיעו למוקדים השונים של משרד הבריאות, של אזרחים שביקשו להתלונן כי נפלה טעות במידע עליהם משום שלא היו במועד שצויין במקום ציבורי ולכן אין הצדקה לכך שיכנסו לבידוד.

שיא בעולם

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי ב-24 השעות האחרונות נרשם שיא של מספר הנדבקים ברחבי העולם: 230,370 בני אדם נדבקו בנגיף ביממה האחרונה בלבד, כאשר מספר הנדבקים הגבוה ביותר נרשם בארה”ב, ברזיל, הודו ודרום אפריקה.

בפלורידה, שם נפתח בימים האחרונים פארק השעשועים “דיסני וורלד”, נרשם שיא של מספר הנדבקים ליממה שעמד על 15 אלף בני אדם.

השיא הקודם של מספר נדבקים ליממה אחת בלבד ברחבי העולם כולו נרשם בתאריך 10 ביולי ועמד על 228,102 בני אדם.

מספר הנפטרים מהנגיף עמד גם היום על 5000 בני אדם, כפי שנרשם בימים האחרונים.

על פי ארגון הבריאות העולמי מספר הנדבקים הכולל בעולם עמד ביום ראשון על מעל 13 מיליון בני אדם, ומספר הקורבנות מאז התפרצות המגיפה עומד על 565 אלף בני אדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות