אדלשטיין הגיש תלונה: העצה הרעה שהרופאה הבכירה נתנה למפגינים

משרד הבריאות הגיש תלונה נגד פרופ' רותי שאקו לוי, יו"ר איגוד הפתולוגים, בטענה שהייתה חתומה על פוסט שעודד אנשים להגיע להפגין ללא הפלאפונים: "מי שמגיע הערב ולא מעוניין להיכנס לשבועיים בידוד שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון בבית"
יוני גרין
כ' תמוז התש"פ / 12.07.2020 17:11

פרופ’ רותי שאקו לוי, רופאה מבית החולים סורוקה בבאר שבע ויו”ר איגוד הפתולוגים בישראל, קראה לציבור להתחמק מבידוד לפני ההפגנה אמש בכיכר רבין בתל אביב.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

הרופאה כתבה בפייסבוק: “מי שמגיע הערב ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית”.

ראש מטה שר הבריאות, קובי צורף, הגיש נגדה תלונה לנציב הקבילות ד”ר בעז לב וטען: “המצב שבו רופאה מפרסמת בציבור מידע שנועד לסייע לכאורה להתחמק מבידוד הוא בלתי מתקבל על הדעת. מי שמקשיב חלילה לעצתה של פרופ’ שאקו לוי ונחשף לחולה קורונה עלול להימצא במצב בו הוא לא מקבל התרעה על חשיפה ועקב כך לא נכנס לבידוד. בכך הוא מסכן את בראותם של האנשים אתם הוא בא במגע ועלול לגרום להפצת מחלה”.

בפוסט שפורסם בקבוצת הפייסבוק ‘מחליפים את השלטון עם ‘יש עתיד” –  נכתב: “מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית!!!!”. על הפוסט חתומה פרופ’ שאקו לוי.

למקורביה אמרה פרופ’ שאקו לוי: “הטענות נגדי אבסורדיות. זה לקחת דברים ולהוציא אותם מהקשרם וזה נראה כעניין פוליטי”.

מקורביה ציינו כי היא שיתפה פוסט של אדם אחר בנושא. “עשיתי העתק הדבק לפוסט שאדם אחר כתב. בשום שלב לא קראתי לא לשאת את הטלפון לכל מקום אלא רק להפגנה בגלל מקרים שבהם היו הודעות סרק. אני עושה מעל ומעבר למען בריאות הציבור. ברור שאין פה קריאה להפר את הנחיות משרד הבריאות. זו הוצאת דברים מהקשרם. הפצתי פוסט הבהרה בנושא שאין לי כוונה להסית את הציבור נגד הנחיות משרד הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות