“אם יש ספק – אין ספק”: נציב התלונות נזף בשופט העליון מני מזוז

שוב נזיפה בשופט על ניגוד עניינים בעקבות תלונת ארגון זכויות האדם בצלמו: השופט בדימוס אורי שהם קובע כי על השופט מני מזוז היה ליידע בראשית הדיון בעתירה שהופנתה נגד משרד העבודה והרווחה - כי בתו משמשת בתפקיד בכיר במשרד
יוני גרין
כ' תמוז התש"פ / 12.07.2020 10:54

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, העיר בשבוע שעבר לשופט בית המשפט העליון מני מזוז על היעדר גילוי נאות במסגרת דיון בעתירה לבג”ץ בה דן כשופט.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

מדובר בתלונה שהגיש ארגון ‘בצלמו’ באמצעות המנכ”ל שי גליק נגד השופט מזוז, לאחר שזה דן בעתירה נגד משרד העבודה והרווחה בו מועסקת בתו של השופט, יעל מזוז,  בתפקיד בכיר.

העתירה, שעסקה בסוגיית הטיפול והאכיפה למניעת תאונות עבודה בענף הבניה בישראל, עסקה באופן ספציפי במינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית המהווה חלק מזרוע העבודה של המשרד, בעוד בתו של השופט מזוז, יעל מזוז, משמשת כראש המטה של הממונה על זרוע העבודה, מוטי אלישע.

השופט שהם החליט לברר את התלונה, למרות העובדה שחלפה למעלה משנה מפסק הדין, וזאת משום שלדבריו “קיימת סיבה מיוחדת המצדיקה את בירור התלונה”.

השופט הסביר: “יש לתת את הדעת לחשיבותו של נושא ניגוד העניינים בקרב שופטי ישראל, אשר בא לידי ביטוי לאחרונה בסיקור תקשורתי נרחב, ומשכך סבורני כי נושא זה הינו בעל חשיבות רבה לאמון הציבור במערכת המשפט”.

מזוז טען בתגובתו שנמסרה לנציב כי התלונה שהוגשה נגדו הינה חלק “מהמסע הציבורי תקשורתי נגד בית המשפט ושופטיו”.

מזוז הוסיף וכתב לנציב: “למען הסר ספק אדגיש, כי במהלך הטיפול והדיון בעתירה לא הייתה לי כל ידיעה בנוגע למעורבות כלשהי של בתי בסוגיה זו”.

השופט שהם לא קיבל את הסבריו של מזוז וקבע כי הוא שגה בכך שלא מסר בפתח הדיון גילוי נאות על כך שבתו משמשת בתפקיד בכיר במשרד העבודה והרווחה. לצורך כך ציטט השופט שהם את הנציב הקודם השופט אליעזר ריבלין שכתב: “אם יש ספק – אין ספק וחובת הגילוי מתקיימת”.

החלטה זו מצטרפת לשורת החלטות של הנציב לאחרונה בעקבות פניית ארגון בצלמו, בהן ביקר הנציב שופטים על ניגוד עניינים או אמירות כנגד שרים, ביניהם השופט מני מזוז שננזף רק לאחרונה בעניין דבריו כנגד שר המשפטים דאז אמיר אוחנה.

בארגון בצלמו ברכו על החלטת הנציב: “אנחנו מברכים את הנציב שמבין את רחשי הציבור שדורש לקבל שקיפות והוגנות גם ממערכת המשפט. יש לציין ששוב ושוב הנציב קובע חד משמעית ששופטים אינם מעל החוק ונוזף בהם על התנהגות לא הולמת או ניגודי עניינים. נמשיך ונעקוב אחרי התנהלות השופטים כדי שגם הם יבינו שהם אינם מעל החוק.

“אין כל ספק שאור השמש הינו המחטא הטוב ביותר ולאט לאט הצדק יחזור גם להיכל המשפט בדיוק כמו שנדרש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התרפסות
    12/07/2020 15:58
    משה
  1. המזוז הזה חייב לזוז במידי האיש מושחת (ביקש גם 100000 ש”ח שלא מגיעים לו כאשר פרש ממשרד המשפטים) אבל מי ידיח אותו המושחתים שיושבים בכיסאות הסמוכים לו במערכת. במה הם שונים.רק העם ידיח אותם אי”ה בבחירות הקרובות.