הגר”ח והגרי”ג: ‘ח”ו לסגור את היכלי התורה ששומרים על כללי הזהירות’

הגר"ח קניבסקי והגרי"ג אדלשטיין הורו לח"כי 'דגל' להתנגד לסגירה של ישיבות, כוללים ומוסדות חינוך שמקפידים על כללי הזהירות • מנכ”ל משרד הבריאות עומד לחתום על צו המגביל את מוסדות החינוך והישיבות החל מגיל 10 בעיר מודיעין עילית, בעיר בית שמש ובשכונות ג’, ז’ וח’ בעיר אשדוד
יוסף גרינבוים
י"ח תמוז התש"פ / 10.07.2020 12:56

מרן הגר”ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין הורו אמש (חמישי) לחברי הכנסת של ‘דגל התורה’ להתנגד לסגירה של ישיבות, כוללים ומוסדות חינוך “אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה”.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

ההוראה ניתנה “לאור דיבורים שעלו על סגירתם ח”ו של היכלי התורה, גם במקומות שאין בהם חשש סכנה”. בהודעה שפורסמה הבוקר ב’יתד נאמן’ נכתב כי הם הורו “באופן ברור”, ש”זכות לימוד התורה של הישיבות הכוללים והת”תים היא המגן והשמירה מפני הסכנה, ואשרי חלקם של הזוכים ללמוד בזמני קושי והפרעות, וכל המבינים גודל ערכה וזכותה יודעים שח”ו לחשוב לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה”.

בדבריהם הדגישו הגר”ח והגרי”ג,  כי “בוודאי חובה להתרחק בשמירה רבה מן החולים ולשמור על כל כללי הזהירות, ולבדוק את אלו שנמצאים בחשש, אך חלילה לפגוע בהיכלי התורה שעומדים לנו למגן ולמושיע”.

יצוין, כי מנכ”ל משרד הבריאות עומד לחתום על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך החל מגיל 10 בעיר מודיעין עילית, בעיר בית שמש ובשכונות ג’, ז’ וח’ בעיר אשדוד.

מעיריית בני ברק נמסר אמש, כי בהוראת הוועדה ההלכתית-רפואית שהוקמה בעיר, בה חברים רופאים בכירים ודיינים, “בתי הכנסת והמוסדות בעיר יורשו לפעול אך ורק בכפוף למינוי גבאי ואחראי קורונה שיהיה מחוייב לשמירה ואכיפה של כל כללי הבטיחות והוראות רבני העיר שליט”א והצוות הרפואי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות