אחרי שבוע מהגיהנום: ביבי נחלש, הימין מוביל בפער גדול, גנץ מרוסק

גם אחרי "שבוע מהגיהנום", שהיה אחד מהגרועים שלו כראש ממשלה מכהן, בנימין נתניהו עדיין מוביל בענק • הליכוד עם 36 מנדטים, ימינה עם 11, כחול לבן עם 9 מנדטים • הנדל והאוזר מתקרבים לאחוז החסימה
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התש"פ / 10.07.2020 11:02

מסקר שערך מכון ‘דיירקט פולס’ עולה כי גם אחרי “שבוע מהגיהנום”, שהיה אחד מהגרועים שלו כראש ממשלה מכהן, בנימין נתניהו עדיין מוביל בענק ויכול להקים ממשלת ימין צרה וחזקה.

מהסקר, שבדק איך היתה נראית מפת המנדטים בכנסת, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, עולה כי מפלגת הליכוד היא הגדולה בישראל עם 36 מנדטים.

סיעת יש עתיד-תל”ם של יאיר לפיד עם 17 מנדטים, והרשימה הערבית המשותפת עם 16 מנדטים.

מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט עולה ל-11 מנדטים, ש”ס של אריה דרעי עם עשרה מנדטים, מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ מגיעה לתשעה מנדטים בלבד, ישראל ביתנו של ליברמן עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה, מרצ עם שישה מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה: דרך ארץ (2.4), העבודה (1.7), עוצמה יהודית (0.6), גשר (0.6) והבית היהודי (0.5).

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם 64 מנדטים, גוש השמאל והערבים עם 56 מנדטים.

מבצעי הסקר מציינים כי כ-10% מבוחרי כחול לבן המקורית, השווים 3 מנדטים, עדיין מתלבטים ויושבים על הגדר.

עוד הם כותבים, כי בנט וימינה, השמות החמים של השבוע ללא ספק, מבססים את עצמם כאלטרנטיבה זמנית של מאוכזבי הליכוד, ואולי גם של חלק מבוחרי המרכז. האם זה זמני כמו בעבר – או שהם ישארו שם לחנייה ארוכה? ימים יגידו.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 8 ביולי 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 876 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני מצביע מקורי של כחול לבן,לא אצביע ללפיד לעולם
    11/07/2020 22:04
    אבי מהגליל
  1. אני לא על הגדר,לא אצביע ללפיד,גם אם לא תהיה מפלגת כחול לבן.אין כאן מה לעמוד על הגדר,כל המצביעים המקוריים צריכים להצביע לגנץ,שעשה מעשה אמיץ,ורק בריחתו של לפיד,גרמה להיחלשותו מול ביבי,אבל עדין הליכוד לא יכול להתעלם מכחול לבן,וגם אם חוזים 9 מנדטים לכחול לבן,עדין הם עם 16-18 מנדטים בכנסת הנוכחית,ואני מאמין שעם הזמן הציבור יבין שגנץ לא בא לפוליטיקה כדי לקבל סידור עבודה.