‘עליתי להרגיש ששונאים אותי פה?’: נחמה הפגינה נגד הסגר וחטפה קנס כואב

נחמה, תושבת ביתר עילית, יצאה למסע מחאה מול הכנסת שארגנו תושבים • בשיחה עם חרדים 10 היא מגוללת על מה ספגה קנס: "לא עברתי על שום חוק, יצאתי באישור המשטרה, לא גרמתי לאף אחד נזק. יש לנו הרגשה שיש שנאה לחרדים, לא אשתוק"
ישראל יוספי
י"ח תמוז התש"פ / 09.07.2020 22:50

נחמה, תושבת העיר ביתר עילית, יצאה היום (חמישי) למסע מחאה שארגנו תושבים מהעיר החרדית עליה הוטל סגר לשבוע: הם יצאו בשיירה ארוכה, שנעה באיטיות,  לכיוון הכנסת, במחאה על צעדי הממשלה.

אלא שלמרות שהיה להם אישור למחות, בעלי רכבים ספגו קנסות בגין הפרעה לתנועה.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

בשיחה עם חרדים 10 מגוללת נחמה את מה שקרה.

“הגעתי מהעבודה. ראיתי שמתארגנת שיירה של מכוניות שיוצאת מביתר לכיוון הכנסת במחאה. יצאנו מביתר שיירת מכוניות ולפני הכנסת, קבלתי דוח משוטר. לא נתנו רק לי דוח, נתנו להרבה אנשים. כל מי שהיה בשיירה קיבל קנס.

“יצאנו להפגנה מאורגנת עם אישור, אם לא היה אישור לא הייתי יוצאת מביתר. לא הפרענו לאף אחד, הייתי בנתיב הכי ימני בשביל לא להפריע לתנועה, לא הפרעתי לאף אחד, בכל זאת השוטרים שעמדו בפניה לכנסת, החליטו לתת דוח”.

אם ההפגנה הייתה באישור המשטרה למה חילקו דוחות?

“השוטר אמר שאנחנו מפריעים לתנועה. אני לא נסעתי באמצע ולא הפרעתי לאף אחד. סתם נתן לי דוח. אמרתי לו שלא הפרעתי לתנועה ולא הפרעתי לאף אחד, נסעתי בנתיב ימני, לא צפצפו לי ולא כלום.

“לפניי השוטר עצר עוד רכבים וביקש מהם את המפתחות. הם התחילו לריב, הוא הוציא אותם מהרכבים – אז התעצבן וחילק לכולם דוחות. השוטר ביקש את הרישיון שלי, אמר שאני מפריעה לתנועה. אמרתי: אני לא מפריעה. אמר: לא מעניין, קיבלת  4 נקודות ו-500 שקל.

“אני אלך לכל דבר שיש לציבור שלי, כל דבר. וזה לא נגד החוק, החוק מאפשר לנו להפגין, לא עשינו שום דבר רע”.

השוטר דוחות בשביל להשתיק אתכם?

“אולי. אני סך הכל מזדהה עם הציבור שלי, עשיתי עלייה מאוקראינה לא בשביל להרגיש פה ששונאים אותנו. אם נצטרך עוד פעם – נצא.

“אין הגיון למה שהשוטרים עשו. אני לא הפרעתי לתנועה. אני נהגת 15 שנים בארץ, אין לו דוחות ולא נקודות. אבל היום קיבלתי 4 נקודות ודוח של 500 שקלים.

“יש לנו זכות הפגנה כמו לכל אזרח. רק רציתי לחזק את הציבור שלי. מה שקורה בביתר זה ללא הגיון, לא נותנים לאנשים לצאת, זה לא המקום היחיד בארץ עם קורונה. למה אין סגר במקומות אחרים?

“אני מנסה להבין את ההיגיון הזה. אם יש לי אישור חיוני לעבודה, למה לא נותנים לי בבוקר לצאת. למה מתייחסים אלינו כאל זבל?! לא בשביל זה באתי לארץ. אם נצטרך לעמוד מול נתניהו ולומר לו את זה – אני מוכנה.

“אנחנו משלמים מיסים, עובדים, מגיע לנו יחס מכובד. לא עברתי על שום חוק, יצאתי באישור המשטרה, לא גרמתי לאף אחד נזק. יש לכולנו ולי הרגשה שיש שנאה לחרדים, אני לא אשתוק”.

צילום: שירה הרשקופ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות