חרדים יוכלו לשחות בהפרדה באתרי הטבע? זילבר בודקת

'בצלמו' דרש מהמשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, לקבוע שעות נפרדות לטובת המיעוט הדתי והחרדי במסלולי טבע עם בריכות • מלשכתה נמסר היום: בוחנת את הנושא לעומק ותגבש בקרוב החלטה סופית • בצלמו: "אין ספק שכמו שהיא דואגת תמיד למיעוטים, כך גם כאן היא תמצא את הדרך"
יוני גרין
י"ז תמוז התש"פ / 09.07.2020 17:07

האם חרדים יוכלו לטבול בבריכות ונחלים באתרי הטבע, לאחר שיופרדו לשעות של נשים וגברים? מתשובתה של המשנה ליועמ”ש, דינה זילבר, לפניית ארגון בצלמו בעניין עולה כי בימים אלו נבחנת אפשרות כזו.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

הפניה של ‘בצלמו’ התבצעה לאחר שהגיעו פניות רבות של אזרחים, שהלינו על כך שאינם יכולים לשחות בברכות מעורבות באתרי הטבע והנחלים.

הפניה בוצעה על רקע תביעה שהוגשה בחודש האחרון לבג”ץ, בגיבוי של המשנה ליועמ”ש, בדרישה לפתוח את בריכת השחייה ביישוב קרית ארבע גם לשעות משפחתיות.

ביישוב מתחוללת סערה כבר שנים ארוכות בשל רצון של חלק מהתושבים לפתוח את הבריכה למשפחות – ולא רק בשעות נפרדות לגברים ונשים.

בג”ץ פסק בעבר כי יש לפתוח את הבריכה גם למשפחות, אך בתגובה נסגרה הבריכה לחלוטין.

לאחרונה ביקשו בקרית ארבע לפתוח מחדש את הבריכה ללא שעות משפחתיות וכך התעוררה הסערה מחדש.

בעתירה מחודשת שהוגשה נכתב כי זילבר תומכת בטענות העותרים ודורשת ממועצת קרית ארבע להקצות שעות לשחייה מעורבת.

בעקבות כך, כאמור, פנו בארגון בצלמו בדרישה לאפשר לחרדים שעות נפרדות במסלולי טבע.

בארגון טענו, כי בשמורות טבע כדוגמת שמורת יהודיה ברמת הגולן  ישנה שחייה מעורבת – ובשל כך הציבור הדתי והחרדי מודר. “הציבור הדתי והחרדי אשר כידוע אינו שוחה באופן מעורב, נאלץ להדיר רגליו ממקומות אלו או לבוא בשעות הבוקר המוקדמות”, טענו בארגון.

בשל כך פנה הארגון לזילבר וכן לרשות הטבע והגנים, “במטרה למצוא פיתרון בדמות ימים חריגים שבהם יהיו זמנים נפרדים”.

בבצלמו הוסיפו: “אין כל ספק שישנו מיעוט דתי אשר מעוניין ליהנות ממשאבי הטבע כמו כולם, אך אמונתו הדתית אוסרת זאת עליו. כבר נקבע לגבי חופי ים כי ניתן לקיים חופים נפרדים, ואין זו הדרה, שכן שחיה מעורבת הינה בעיה הלכתית”.

לכן, ביקש מנכ”ל הארגון, שי גליק, מהמשנה ליועמ”ש, למצוא ימים חריגים בשנה שיוגדרו כימים נפרדים לנשים ולגברים בשמורות הטבע.

בפנייתו הוסיף ארגון בצלמו חוו”ד משפטית מיועמ”ש הארגון ומומחה למשפט מינהלי, עו”ד מיכאל ליטווק, בו נטען שהחוק אכן הסמיך את הרשויות המקומיות לקבוע זמנים נפרדים בבריכה.

אולם, היות ומדובר במסלולי טבע אשר אינם שייכים למועצות,  ולכן על המשנה ליועהמ”ש להחיל זאת גם על רשות הטבע והגנים –  הממונים על מקומות אלו.

כאמור, במענה שהגיע השבוע מלשכתה של עו”ד זילבר נמסר כי היא בוחנת את הנושא לעומק ותגבש בקרוב החלטה סופית.

ב’בצלמו’ ברכו ואמרו כי “אין ספק שכמו שהמשנה דואגת תמיד למיעוטים, כך גם כאן היא תמצא את הדרך להעניק למיעוט באופן מידתי, זמן בהתאם לאורח חייו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות