‘תשמור עלי’: ‘בצלמו’ התלונן והשופט ננזף על דיונים עם ניגוד עניינים

ארגון בצלמו הגיש מספר תלונות לנציב הנוגעות להתכתבות שנחשפה בין ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה, לבין נשיא בית המשפט המחוזי היוצא השופט איתן אורנשטיין • נציב התלונות על השופטים קבע: "יש טעם לפגם" בהתנהלות השופט
יוני גרין
י"ז תמוז התש"פ / 09.07.2020 14:21

נציב התלונות על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, קיבל מספר תלונות כנגד נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב היוצא, השופט איתן אורנשטיין, בעקבות התכתבויות בינו לבין אפי נוה, אז יו”ר לשכת עורכי הדין.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

עם זאת, הנציב קבע כי אין לכך היבטים פליליים – למרות שנפל טעם לפגם בהתנהלותם.

ארגון בצלמו הגיש מספר תלונות לנציב הנוגעות להתכתבות שנחשפה בין ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה, לבין נשיא בית המשפט המחוזי היוצא השופט איתן אורנשטיין, בזמן שאורנשטיין התמודד על תפקיד הנשיא.

נוה המליץ על מינויו של אורנשטיין לתפקיד, דבר שאושר בסופו של דבר, אך ההתכתבויות שקדמו לכך בין השניים מעלות ניחוח רע של “תן וקח” וכן התכתביות חבריות.

שהם מציין בהחלטתו: “לא הייתי רואה בהתכתבות זו כל פגם, אלמלא העובדה שמשרדו של נוה מתמחה בעיקר בתחום הנזיקין, כך שיש לו עניין רב בקידומו של תחום זה על חשבון תחומי משפט אחרים, עובדה שמן הסתם הייתה ידועה לנשיא. בנקודת הזמן שבה התקיימה ההתכתבות המדוברת, היה מצופה מהנשיא כי יבהיר לנוה שבכוונתו לקדם ולגרום להתמקצעות בכל תחומי המשפט המתנהלים בבית המשפט המחוזי, ובכלל זה גם בתחום הנזיקין, דבר שלא נעשה – וחבל”.

לגבי השיח החברי בין השניים, בנוגע לכנס ולנושאים נוספים – כתב הנציב: “נראה שאף כאן יש טעם לפגם בהתכתבות הנ”ל, וזאת בעיקר שעה שברקע הדברים עומד הדיון בפני ועדת האיתור לתפקיד נשיא בית המשפט. שיח זה, בין אם הוא מתנהל בעל פה או בתוכנת מסרים מיידיים, כפי שנעשה במקרה דנן, חייב להיות מקצועי וענייני, ואין מקום להתבטאויות המאפיינות שיחה בין חברים או מכרים קרובים. זאת, בעיקר, כאשר באותה התכתבות אומר הנשיא לנוה ‘תשמור עלי’ בוועדת האיתור”.

באשר לשתי החלטות שניתנו בעניינו של נוה על ידי השופט אורנשטיין סמוך להתכתבות בניהם, כתב הנציב: “גם כי תתקבל עמדת הנשיא לפיה מדובר בהחלטות טכניות במהותן, אין להתעלם מהעובדה כי עסקינן בהחלטות שניתנו לאחר תקופה של כחודשיים ימים ממועד בחירתו לכהונת נשיא, בתמיכתו של עו”ד נוה, בתוקף תפקידו כיו”ר הלשכה. נראה אפוא כי היה ראוי שהנשיא ימשוך את ידיו מטיפול בתיק זה, לרבות ממתן החלטות שהן טכניות”.

בארגון בצלמו שהגיש את התלונה מסרו: “אנחנו מברכים על ההחלטה. אנו תקווה כי שופטים ישימו לב לכללים וימנעו מקשר אישי עם עו”ד שמופיעים בפניהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות