400 שנה לפטירת הרמ”ע מפאנו: איטליה מנעה פגיעה בבית העלמין העתיק

הרב הראשי במכתב לראש ממשלת איטליה: "מברך על הנחישות בשמירה על צביון המקום הקדוש הזה לעם היהודי" • אישור הממשלה התקבל במועד מפתיע: 400 שנה לאחר פטירת הרמ"ע מפאנו זיע"א, הקבור בבית הקברות
נתן פרל
י"ז תמוז התש"פ / 09.07.2020 12:05

אחרי פניית הרב הראשי, הגר”ד לאו, אל ראש ממשלת איטליה ג’וזפה קונטה, לפני כשנה, בה ביקש כי ייעשה כל מאמץ למנוע פגיעה והרס בית הקברות בעיר מנטובה שבאיטליה – אישרה אתמול (רביעי) ממשלת איטליה את בקשת הרב הראשי והקצתה תקציב פיתוח מיוחד בכדי לשנות את תוכניות הבניה במקום, שימנעו הרס ופגיעה בבית העלמין העתיק.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

אישור ממשלת איטליה מתקבל במועד מפתיע: 400 שנה לאחר פטירתו של רבי מנחם עזריה, הרמ”ע מפאנו זיע”א, הקבור בבית הקברות, שנפטר ביום ד’ באב ה’ש”פ.

הרב הראשי שיגר מכתב תודה לראש ממשלת איטליה ג’וזפה קונטה, וראש עיריית מנטובה מתיה פלאצי, בו כתב כי קיבל בשמחה ובהערכה את הידיעה כי ממשלת איטליה שוקדת על ביצוע שינויים יסודיים בתכנית הבניה של בית העלמין במנטובה, יחד עם יו”ר איגוד רבני איטליה – הרב אלפוסנו ארביב, הרב הראשי של רומא – הרב ריקארדו שמואל דיסייני, ונשיאת איחוד הקהילות היהודיות באיטליה – נעמי דיסייני, על מנת למנוע כל פגיעה בבית העלמין ובנפטרים הקדושים הטמונים בו.

הרב הראשי כותב עוד, כי קיבל בסיפוק רב את הידיעה כי נמצא הפתרון להגן על הנפטרים ולמנוע כל פגיעה בקברי אחים – קברים מתקופות קדומות, אשר התגלו בסמוך לבית העלמין היהודי במנטובה.

בסיום מכתבו כותב הרב הראשי: “אני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הנחישות ועל המאמץ על מנת למנוע כל פגיעה בנפטרים הקדושים הטמונים בבית עלמין ובשמירה על צביון המקום הקדוש הזה לעם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות