ימינה נגד ליכוד ושס: הפסדנו בגללכם. אל תספרו סיפורים’

הכנסת הפילה את ההצעה להקים ועדת חקירה לניגודי העניינים של שופטי העליון: 54 ח"כים הצביעו נגד, 43 בעד • ראש הממשלה ורבים מח"כי הליכוד לא הגיעו להצבעה • ימינה: "למה מצביעים ימין ומקבלים שמאל? חסרו 11 קולות. 13 ח״כים מהליכוד ומש״ס נעדרו בהוראת נתניהו ודרעי"
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התש"פ / 08.07.2020 16:19

התרגיל של הליכוד: מליאת הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) את הצעת חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים של שופטי בית המשפט העליון.

54 ח”כים הצביעו נגד, 43 בעד.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

ראש הממשלה נתניהו לא הגיע להצבעה במליאה על הקמת ועדת החקירה – ובכך אותת לחברי הליכוד שלא להילחם על ההצבעה.   מהליכוד נעדרו: נתניהו, דוד ביטן, ניר ברקת, מירי רגב, טלי פלוסקוב, שטייניץ, יפעת שאשא ביטון, חיים כץ, ישראל כץ, עוזי דיין, אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, ואמיר אוחנה.

רוב חברי הכנסת מהסיעות החרדיות תמכו בהצעה.

בש”ס נעדרו  סגן השר יצחק כהן וחבר הכנסת משה ארבל.

בסיעת ימינה הגיבו להתנהלות הקואליציה בהצבעה בה נפלה ההצעה: “למה מצביעים ימין ומקבלים שמאל? חסרו 11 קולות כדי להקים ועדת חקירה על השופטים. 13 ח״כים מהליכוד ומש״ס נעדרו בהוראת נתניהו ודרעי. אל תספרו לנו יותר שאתם באמת בעד שינוי במערכת המשפט”, לשון תגובת ימינה.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: ”נפל דבר בישראל, קואליציית ליברמן-טיבי-יזבק-לפיד ובורחי הליכוד חברו יחד לבצר את כוחו של בג”ץ על חשבון אור השמש וניקיון הכפיים של השופטים. אור השמש מחטא, הם בחרו להשאיר את מדינת ישראל בחושך.

“לא רמיסת הזהות היהודית, לא המסתננים, לא הפגיעה בביטחון ישראל מעניין אותם. רק ביצור מעמדו של בג”ץ והרצון שלהם, כל אחד מסיבותיו, להיות יקירי מערכת המשפט ולא להרגיז אותה חלילה. יום עצוב למדינת ישראל. ידע הציבור ויבוא חשבון”.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס אמר לפני ההצבעה: “סיעת יהדות התורה החליטה על חופש הצבעה בהצעת החוק להקמת ועדה בנושא ניגוד עניינים של שופטי בג”ץ. מכיוון שהנושא חוזר ממילא לוועדת הכנסת ולא יימשך הלאה – ולכן לא תקום ועדת החקירה… למרבה הצער, התהליך כולו לא התנהל בתיאום בין סיעות הקואליציה כמקובל”.

ישראל אייכלר: “אני שמח שחבריי לסיעה התעלו מעל שיקולים פוליטיים והצטרפו למאבק החשוב בעד הקמת וועדה פרלמנטרית שתבדוק את התנהלות שופטי העליון. כך מתנהגת מפלגה ערכית ומוסרית שרואה לנגד עיניה רק את טובת האזרח והציבור אותו היא נשלחה לשרת”.

שר המשפטים אבי ניסנקורן מכחול לבן תקף לפני ההצבעה: “אני מתבייש בכנסת ישראל. רגע אני אדייק, אני מתבייש בהצעה של חבר הכנסת סמוטריץ’. אני מתבייש בליכוד שנכנע לימינה. אני מתבייש שראש הממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד הצעת החוק הזו”.

ח”כ סמוטריץ’ אמר בדיון במליאה: “תחליפו את השם חיות בשם דרעי או בשם סמוטריץ’ – ומיד תהיה חקירת משטרה על ניגודי עניינים. תחליפו את השם דוד חיות (בעלה של הנשיאה אסתר חיות) בשם דוד שמרון ותקבלו מיד כותרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצביעות של דרעי והפחדנות של ביבי
    08/07/2020 18:47
    שלמה
  1. בוחרי ש”ס וגח”ל יזכרו טוב את המחזה המביש הזה.

    כנראה לא תהיה ברירה וימינה תתבסס ותתרחב להיות אלטרנטיבה גם לליכוד וגם לש”ס