הממשלה תתפרק? הליכוד והחרדים יתמכו בועדת חקירה לשופטים

בכחול לבן זועמים ומאיימים לתמוך בהקמת ועדה חקירה בפרשת הצוללות: ״חקירה לשופטים היא הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית" • יריב לוין: ״הימים שבהם הכנסת חששה מלבקר את מערכת המשפט חלפו"
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התש"פ / 08.07.2020 14:36

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר הודיע בצהריים (רביעי) כי הליכוד יצביע בעד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים של שופטים.

לאור החלטת הליכוד לתמוך בהקמת הוועדה לבדיקת השופטים, גם הסיעות החרדיות צפויות להצביע בעד ההצעה שהגישה סיעת ימינה.

במפלגת כחול לבן הודיעו בתגובה, כי יתמכו בהצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת רכש הצוללות.  ״הצבעה בעד הקמת ועדת חקירה לשופטים היא הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית״, אמרו במפלגתו של בני גנץ.

שר המשפטים אבי ניסנקורן תקף את הודעת הליכוד להצביע בעד הקמת ועדת חקירה הפרלמנטרית בנושא ניגודי העניינים בבית המשפט העליון.

השר ניסנקורן אמר: “יש בישראל מיליון מובטלים ובכל יום מאובחנים יותר מאלף חולים חדשים בקורונה, ויש מי שהכי דחוף לו עכשיו זה לחרב את שלטון החוק. מי שמצביע בעד ועדת חקירה לשופטים מצביע בעד חיסול הדמוקרטיה הישראלית. לא אאפשר זאת”.

שר הביטחון בני גנץ: “|במקום לטפל במובטלים ובעצמאים – הליכוד מבקש לחקור את השופטים. במקום לעסוק במחדל הכלכלי, מייצרים מחדל מוסרי. מי שמעדיף לחבל בדמוקרטיה במקום לעסוק בהצלת חיי אדם פוגע באזרחי ישראל. אני לא אאפשר זאת.”

יו״ר הכנסת יריב לוין שיתמוך בהקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא ניגודי העניינים בבית המשפט העליון, אמר כי תמו הימים בהם הכנסת חששה לבקר את מערכת המשפט.

לדבריו, ״הימים שבהם הכנסת חששה מלבקר את מערכת המשפט חלפו. עצם הדיון שיתקיים היום במליאת הכנסת בהצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ניגוד העניינים בבית המשפט העליון והתמיכה הבלתי מבוטלת שההצעה זוכה לה, הם שבירה של מחסום נוסף בדרך לביקורת פרלמנטרית אפקטיבית על הדברים הטעונים תיקון ברשות השופטת״.

סיעת דרך ארץ הגיבה למשבר בין הליכוד לכחול לבן: “האופוזיציה מנסה להטריל את הקואליציה ולקחת את ישראל לבחירות בזמן משבר. לא ניתן לזה יד.

“יש לנו כרגע רק מטרה אחת: לעצור את שרשרת ההדבקה ולהציל את המשק הישראלי מקריסה. הבקשה לבדוק ניגודי עניינים מוצדקת, אך זה לא הזמן ולא הדרך”.

השר עמיר פרץ אמר: “נתניהו מייצר משבר במלחמתו המתחדשת נגד הדמוקרטיה”.

השר מיכאל ביטון מכחול לבן: “בר הכנסת סמוטריץ החליט לטרלל את הכנסת והממשלה בהצבעת הפחדה לבית המשפט העליון. נהיה חומה בצורה להגנת מערכת המשפט על כל מרכיביה. נצביע כמובן נגד הצעה זו אבל גם נדרוש לשמור על עקרונות הקואליציה ומי שיפר אותם יפגוש הפרות במקומות שלא רצה”.

ח”כ אסנת מארק מהליכוד צייצה בחשבון הטוויטר שלה: “‏האיומים של כחול לבן מגוחכים ומעלים תהיות מאוד מטרידות. למה ששר המשפטים, גורם שאמור לשאוף למערכת משפט נקייה מכל רבב, מתנגד כל כך להקמת ועדת החקירה לניגוד עניינים של שופטי עליון?”

“אני אצביע בעד”, הוסיפה ח”כ מארק, “שופט שפעל בניגוד עניינים צריך לכל הפחות להסביר לציבור למה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות