נתניהו: “נמשיך עד להשגת שקט” • יעלון: “השמדנו מעבדה כימית”

במסיבת עיתונאים שכינס הערב, אמר נתניהו: "צה"ל ממשיך בכל העוצמה להשגת המטרות, השבת השקט לאורך זמן ופגיעה ביכולות החמאס" • על גולדין: "מדינת ישראל תפעל להשבת בניה הנעדרים" • "התמיכה הגבוהה של ארה"ב ואירופה - הישג חשוב לישראל" • על המגנים בעולם: "לטרור אין גבולות, היום הוא מאיים עלינו, מחר עליכם" • יעלון: "השמדנו אוניברסיטה שפיתחו חומר כימי לרקטות" • "היכן שיש חמאס יש טרור, ואנו נכה בו"
יוני הראל
ז' אב התשע"ד / 02.08.2014 21:51

על רקע ההחלטה להתחיל ולהסיג את כוחות צה”ל מרצועת עזה, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מיסת עיתונאים, יחד עם שר הביטחון משה יעלון , בקריה בתל אביב.

“מבצע צוק איתן נמשך”, אמר נתניהו. “צה”ל ממשיך לפעול בכל העוצמות כדי להשלים את יעדי המבצע: השבת השקט, השבת הביטחון לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור.

במקביל, כוחותינו משלימים את פעולת הפגיעה והנטרול של המנהרות ברצועת עזה. עד כה הם נטרלו עשרות מנהרות. הפעולה פוגעת במאמץ אסטרטגי, החמאס השקיע בו הרבה שנים. היכולת הזאת הייתה מאפשרת לחמאס לחטוף ולרצוח אזרחים על ידי תקיפה בו-זמנית.

עד כה לחיילי צה”ל יש הישגים משמעותיים בלחימה. מבחינת המבצע כוחותינו תקפו והשמידו אלפי יעדים. מאות רבות של מחבלים ועוד. החיילים שלנו מפגינים גבורה יוצאת דופן. אומץ לב שנתגלה במערכות המרשימות ביותר של צבא ההגנה לישראל.

מדובר כאן במערכה מורכבת, מתבצעת בשטח בנוי ומנהרות. עם סוג חדש של חימושים בחיתוך גבוה ובתוך אוכלוסייה אזרחית. אני גאה בחיילים שלנו ובמפקדים. הם נלחמים במסירות בנחישות ובתחושת שליחות שאין למעלה ממנה.

אני כואב עם המשפחות השכולות ושולח להן את תנחומי ותנחומי העם. הן הקריבו את היקר להן מכל והם נפלו כדי להגן על מדינתנו, על ביתנו. לבי ולב העם כולו עם כל אחד ואחת מהן.

מכאן אני רוצה לחזק את משפחת גולדין, משפחתו של הדר גולדין אשר נחטף אתמול. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את בניה ארצה. אזרחי ישראל, החוסן שאתם מגלים מאפשר לנו להמשיך את המבצע. אני מודה לכן על הלכידות ואחדות.

“התמיכה הבינלאומית היא הישג חשוב”

שיתוף הפעולה ביני לבין שר הביטחון הרמטכ”ל הוא הדוק. בתחילת המבצע הבטחנו להשיב את השקט למדינת ישראל. ייקח כמה זמן שיידרש ויופעל כמה כוח שצריך.

התמיכה הגבוהה של ארה”ב ואירופה היא הישג חשוב למדינת ישראל. היא תחזק את תביעתנו לחיזוקה ושיקומה של רצועת עזה ופירוק הנשק. אין לנו דבר נגד תושבי עזה, אנחנו מצרים על כל אזרח שנהרג.

לא פחות חשוב מזה, ובוודאי מפתיע רבים, הוא הקשר הייחודי שנוצר עם מדינות האזור גם זה נכס חשוב מאוד למדינת ישראל. עם תום הקרבות וסיום המערכה זה ייפתח אפשרויות רבות. זה ברור מה שקורה כאן.

חמאס מעוניין בסבלם של תושבי עזה כדי להאשים את ישראל. העולם מבין מי זה חמאס, אותו ארגון שיחד עם קטאר הוליך את ג’ון קרי ואת מזכ”ל האו”ם שולל.

לצערנו יש גם קולות שונים, ולהם אני אומר: לטרור אין גבולות –  היום הוא מאיים על מדינת ישראל ומחר הוא יאים על מדינות אחרות. מה תעשו אתם? האם תעמדו לצידה של ישראל? מדינה דמוקרטית ומוסרית או שתמשיכו לעמוד מנגד ולנקוט עמדה סלחנית כלפי ארגון טרור רצחני.

צה”ל מסיים את הטיפול במנהרות ויערך מחדש, לפי צרכי הביטחון עד להשלמת היעד, שהוא השבת הביטחון לאזרחי ישראל.”

“במסווה אקדמי עסקו בפיתוח חומרים כימיים של רקטות”

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר: “בראשית דבריי אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחות הנופלים ברצועת עזה ולאחל החלמה מהירה לפצועים במערכה שאין כל ספק בנוגע לנחיצותה וצדקתה.

“אנשי חמאס הם אלו שהפרו את הפסקת האש שהובלה בידי ארצות הברית והאו”ם. הם אלו שהרגו את רב סרן בניה שראל וסמל ראשון ליאל גדעוני זכרם לברכה, וחטפו את סגן משנה הדר גולדין. אני מבקש מכאן לחזק את ידיה של משפחת גולדין. אני מבקש גם לחזק את ידיה של משפחתו של לוחם גולני סמל ראשון אורון שאול זכרו לברכה, שמקום קבורתו של בנה לא נודע בעת הזו.

“אנחנו נמצאים לקראת השלמת משימת ההשמדה והנטרול של מנהרות הטרור ההתקפיות ברצועת עזה, ועד עתה מתבצעת עבודה מרשימה מאוד בידי מפקדי ולוחמי צה”ל. יש בפעולה הזו מורכבות לא פשוטה המגובה במידע מודיעיני מצוין, וראוי לציין את הנחישות והדבקות במשימה של המפקדים והלוחמים. שילמנו מחיר כבד במהלך הטיפול במנהרות – טובי בנינו נפלו ונפגעו בקרבות למען מימוש המשימה החשובה הזו, הסרת האיום ביישובי עוטף עזה סמוכי הגדר.

“במקביל לטיפול במנהרות, ממשיך צה”ל בפגיעה משמעותית בתשתיות טרור של חמאס וארגוני הטרור האחרים, בעיקר באמצעות תקיפות רבות עוצמה מהאוויר. שלא תהיינה טעויות: חמאס משלם מחיר כבד מאוד. בפעילות נחושה וחסרת פשרות אנו ממשיכים בהריסת תשתיות הייצור והטרור שלו, בהריגת מאות מחבלים, בפגיעה באמצעי לחימה, טילים ורקטות.

רק הלילה השמיד צה”ל מתקן של האוניברסיטה האסלאמית בעזה, שם עסקו במסווה אקדמי בפיתוח חומרים כימיים של רקטות אשר משוגרות לעבר מדינת ישראל.

“ביקרתי היום באוגדת עזה. גם הפעם, כמו בפעמים הקודמות, אני נפעם ממפקדי וחיילי צה”ל בפיקודו של הרמטכ”ל רב אלוף בני גנץ ומפקד הפיקוד אלוף סמי תורג’מן, שנושאים על כתפיהם את משימת ההגנה על אזרחי ישראל.

צר לנו על כל אזרח שנפגע. אך יידעו תושבי עזה שברצועה הקים חמאס מדינת טרור שיורה לעבר ישראל מבתי חולים, בתי ספר, מרפאות ומסגדים. במקומות בהם נמצא חמאס – יש טרור. ואנו נכה בטרור הזה במלוא העוצמה. בלי פשרות.

המערכה הזו מנוהלת באחריות ובשיקול דעת, בהובלת ראש הממשלה, ומתוך ראיית התמונה הכוללת, כולל זו בזירה הבינלאומית. חשוב שתדעו, אזרחי ישראל, כי אנו עושים לילות כימים כדי להשיב את השקט והביטחון, וכך גם יהיה. בעת הזו חובה לנהוג בתבונה ומתוך הבנת גודל האחריות שעל כתפינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כימי???
    03/08/2014 00:15
    noko
  1. ומוציאים לחיילים מעזה???