טסלר: “אנשים ‘נתקעו’ בבית בגלל איכון שגוי. איזה פתרון מציעים?”

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר במליאת הכנסת: "החלת חובת בידוד צריכה להיות משולבת במערך חקירות, כדי לוודא שלא מבודדים אנשים ללא צורך" • גורמים במשרד הבריאות מודים: אין פתרון היות ולא מצליחים לעמוד בעומסים
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התש"פ / 07.07.2020 22:20

מאז הפעלת איכוני השב”כ, לאחר אישור החוק בכנסת בשבוע שעבר, מצטברות בוועדה לפניות הציבור עדויות רבות של אזרחים הטוענים כי נקלטו בטעות במערכת האיכון – כאילו שהו בסמוך לחולי קורונה, והם נדרשים להיכנס לבידוד מיידי.

חלקם של הפונים שומרי שבת ועם זאת נטען כי נקלטו במכשירי האיכון בשבת.

ריבוי המקרים הקריס את מוקד משרד הבריאות דבר המקשה לערער על ההחלטה וגורמים במשרד הבריאות מודים בשיחות סגורות כי אין להם פתרון היות ולא מצליחים לעמוד בעומסים.

יו”ר  הוועדה ח”כ יעקב טסלר אמר במליאת הכנסת: “חוק האיכון הוא כלי חשוב באיתור וקטיעת שרשרת ההדבקה, אולם נקיטת צעד כה דרסטי של הכנסת אנשים לבידוד ושלילת חירותם האישית, צריכה להיות מלווה במערך חקירות תומך כדי לוודא כי לא מבודדים אנשים שלא לצורך.”

ח”כ טסלר הוסיף: “חתנים וכלות אינם יכולים לצאת מהבית לחתונתם. הורים אינם יכולים להשתתף בחתונת צאצאיהם. עובדים אינם מורשים לצאת לעבודה, ביניהם עובדי מינהלה ומזכירות בקופות החולים היושבים עם מגני עיטוש ומסכות הגנה, ונאלצים להיכנס לבידוד גם הם. או סתם אזרחים ש’נתקעו’ בבית על לא עוול בכפם.

“ה’עבירה’ היחידה שלהם היא כי נקלטו באיכון השב”כ ואינם מורשים לצאת מהבית, עד שיוכיחו כי לא שהו במקומות בהם נטען שהיו”.

הוא המשיך: “מדובר באבסורד. ההנחיה להיכנס לבידוד היא מיידית, אולם עד להוכחת הטעות וקבלת אישור לצאת מבידוד יכולים לחלוף מספר ימים ובינתיים החיים של  אנשים משתבשים ולריק.  איזה פתרון אנחנו מציעים לאותם אנשים?”, שאל.

הוא הדגיש:  “כמו בכל מערכת, גם במערכת האיכון עלולות להתרחש תקלות וטעויות אולם צריך במקביל להעמיד אפשרות זמינה ומהירה לעדכון ותיקון הטעות באופן מיידי. לכל אחד ואחד מגיעה הזכות להמשיך בשגרת החיים, כל עוד אינו חייב בבידוד. זה לא משנה אם הוא אזרח רגיל שנבצר ממנו לצאת לבית כנסת או לעבודה או הוא עובד קופת חולים או חתן וכלה. חובה לוודא שלא תצא תקלה מתחת ידינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות