פרופ’ סדצקי: הרגשתי שמתעלמים מהמלצותיי • מנכ”ל הבריאות: חזרי בך

ראש שירותי בריאות הציבור המתפטרת סיפרה למקורביה את הסיבות למהלך. "אדלשטיין הוביל לפתיחת המשק בניגוד לעמדתי" • גורמים במשרד הבריאות תוקפים: "היא הייתה בשביתה איטלקית"
חרדים 10
ט"ז תמוז התש"פ / 07.07.2020 21:15

הטלטלה במשרד הבריאות: פרופ’ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שהודיעה היום (שלישי) על התפטרותה מתפקידה בשיא משבר הקורונה – סיפרה למקורביה על הסיבות שהובילו למהלך.

בחדשות 13 דווח, כי סדצקי הסבירה: “אדלשטיין הוביל לפתיחת המשק בניגוד לעמדתי. הרגשתי שמתעלמים מהמלצות שלי. נתנו לי לנתח – אבל עם יד אחת”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מנכ”ל משרד הבריאות מפעיל מאז ההודעה על הפרישה, לחץ על פרופ’ סדצקי לחזור בה מההתפטרות.

לוי מנסה לנהל עם סדצקי שיח ומבהיר כי היא אינה אשמה במצב או בבעיות בהיערכות לגל השני. לדעתו, הרבה מההתמודדות המוצלחת בגל הראשון הייתה בזכות עמדותיה המקצועיות של סדצקי. “היא חלק מעיצוב הדרך והדעה של משרד הבריאות, כולל נושא הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות. היא מעולם לא התנגדה לכך, ודחפה לזה”.

מקורבים לסדצקי אישרו כי אכן מתנהל שיח בינה לבין מנכ”ל משרד הבריאות.

מנגד, גורמים אחרים במשרד תוקפים את ראש שירותי בריאות הציבור ואת הדרך שבה בחרה להודיע על כוונתה להתפטר, ואומרים: “היא הייתה בשביתה איטלקית”.

במכתב ששלחה סדצקי הבוקר ללוי, היא כתבה כי הטיפול בגל השני לקוי ואינו מאפשר מענה איכותי שיתגבר על העלייה בתחלואה.

לדבריה, “מזה מספר שבועות מצפן הטיפול במגפה איבד כיוון. הישגי ההתמודדות של הגל הראשון הלכו והתבטלו עם הפתיחה הנרחבת והמהירה של המשק. מהלך המעבר לשלב השני בישראל היה הרבה יותר נרחב ומהיר בהשוואה למדינות מערביות אחרות. אווירת הטיפול במחלה ואופן קבלת ההחלטות השתנו באופן יסודי, והתוצאות ניכרו בנסיקת עקומת התחלואה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות