מבוכה: מתווה הבחינות לנשים בכלל הוצע על ידי הרבנות ומשרד הדתות

הראשון לציון הגר"י יוסף כבר איים כי יושבת כליל מערך הסמכת הרבנים ברבנות הראשית, אבל כעת מתברר: העותרים בכלל לא ביקשו הסמכת נשים לתפקידי רבנות, וכלך המתווה נועד לזכות בהטבות כלכליות-תעסוקתיות
יוסף גרינבוים
ט"ו תמוז התש"פ / 07.07.2020 20:51

אחרי שהראשון לציון איים כי יושבת כליל מערך הסמכת הרבנים ברבנות הראשית – חושף הערב (שלישי)  היועמ”ש אביחי מנדלבליט כי מתווה הבחינות לנשים, נגדו יצאו הרבנים הראשיים, הוא מתווה של הרבנות ומשרד הדתות.

לפי המתווה, מדובר בבחינות במסגרת חדשה של ‘ידע תורני’, ולא בכדי שהנבחנות יקבלו הסמכה מהרבנות.

בהודעה של משרד המשפטים הערב נאמר, כי “הרבנות הראשית מקיימת מערך של מבחני הסמכה לרבנות, בהם משתתפים גם מי שאינם שמעוניינים בהסמכה לתפקיד רב, אלא בהכרה בלימודים לצרכים שונים. 

“במסגרת עתירה שהוגשה לבג”ץ נטען, כי בנסיבות אלו יש לאפשר גם לנשים לגשת לבחינות, על מנת שאף הן יוכלו לזכות בהטבות שונות הניתנות למי שעומד במבחני הרבנות”.

לפי משרד המשפטים,  בדיון שהתקיים בנושא בראשות היועץ המשפטי לממשלה, עלתה הצעה מטעם המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, לפיה יוקם מערך נוסף של בחינות ל’ידע תורני’, מחוץ לרבנות הראשית, אשר ינוהל ויופעל על ידי גורם ממשלתי אחר, ובו יוכלו להיבחן מי שאינם מבקשים לקבל כשירות מהרבנות הראשית.

 “היועץ המשפטי לממשלה סבר כי הצעת הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת עשויה לפתור את הקשיים המשפטיים אותם מעורר המצב הקיים, וכי יש מקום לאפשר לרבנות למצות מהלך זה מול גורמי הממשלה הרלוונטיים בהקדם האפשרי”, אומרים במשרד המשפטים. 

 “לאור התפתחות זו, התייתר הצורך להכריע בשלב זה אם המצב הקיים הינו חוקי, אם לאו. ממילא, לנוכח הצעת המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, לא ניתנה כל הנחיה לפתוח את מערך הבחינות הקיים של הרבנות הראשית גם לנשים.

 “פרקליטות המדינה ביקשה מבית המשפט להגיש הודעה מעדכנת בעניין בעוד 90 יום, לאחר שתושלם בדיקת הרבנות הראשית, כאמור”.

במשרד המשפטים מבהירים, כי “מערך הבחינות החלופי המוצע נוגע לבחינות ביחס לידע תורני, אשר העוברים אותן יוכלו לזכות בהטבות כלכליות-תעסוקתיות זהות לאלה הניתנות לעומדים במבחני הרבנות הראשית, אך בניגוד לפרסומים שהובאו, אין מדובר במערך שתכליתו הסמכה לתפקידי רבנות. סעד כזה של הסמכת נשים לתפקידי רבנות אף כלל לא התבקש במסגרת העתירה הנדונה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זוהי שיטת הסלמי
    07/07/2020 21:43
    יעל
  1. בהתחלה זה לא רבנות ובהמשך רבנות.
    אתם לא מכירים את בנות הדת הפמיניסטית?

    • אליהו   08/07/2020 10:43

      כולל הרפורמים ומנגחי היהדות למיניהם כך גם כאלו שאינם שומרים מצוות כלל יוכלו לקבל תעודה המעידה שלמדו תחת פיקוח הרבנות הראשית …..ככה מתחילים לפורר מבפנים ….היו לא תהיה!!!