לא בת 13. ולא בוכה. אבל למה? • 20 שניות שעלו לאשה חרדית 500 ש”ח

חרדים 10
|
ט"ו תמוז התש"פ / 07.07.2020 19:00
עוזרו של ח”כ גפני מביא בדף הטוויטר את סיפורה של אשה חרדית מירושלים שחזרה מעבודתה עם מסכה על הפנים, ואז הורידה את המסיכה לרגע מהאף בכדי לנשום • באותו רגע קפצה עליה שוטרת

יעקב מורגנבסר, עוזרו של יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, מציג בדף הטוויטר שלו את סיפורה של אשה חרדית מירושלים, שחזרה מעבודתה עם מסכה על הפנים, אולם כשחשפה את אפה נקנסה ב-500 שקלים.

בפתח דבריו ממליץ מורגנבסר: “קחו לכם 30 שניות לקרוא את זה. אחת מתוך עשרות פניות שמגיעות אלינו כל יום בימים האחרונים. זה לא שוליים, משהו רע עובר על המשטרה”.

בהמשך ציטט את הפניה כלשונה:

“אני בטוח שאתה מקבל מליון הודעות. אבל בככל אופן אני כותב לך כי חוץ מזה שאתה שליח ציבור אתה גם מענטש ויודע גם להקשיב וגם לזעוק את כאבינו. סיפור קצר ומקומם מאוד מלפני 10 דקות.

“אשתי חזרה מהעבודה ברחוב כנפי נשרים בירושלים לאחר 8 שעות עבודה. היא עובדת במאוחדת וחובשת מסיכה לאורך כל היום. בפינה של רחוב נג’ארה הורידה את המסיכה מהאף! היא נשארה על הפה בכדי לנשום! אשתי לא משקרת, מקפידה מאוד. הורידה ל-20 שניות. באותו רגע קפצה עליה שוטרת וביקשה תעודת זהות ונתנה לה דו”ח. 500 שח!

“איזה תסכול. איזה חוסר התחשבות! נכון היא לא ילדה בת 13. והיא לא בכתה. וזה לא יגיע לתקשורת.

“אבל יש כאן חוסר הבנה בסיסי בהסתכלות על כל עניין הדוחות. לא מפעילים שיקול דעת . זה גורם לדבר אחד – לשנאה למשטרה. ולפחד. הבן אדם מקפיד מאוד מאוד כל היום וגם עכשיו היתה עם מסיכה רק הורידה לרגע אחד מהאף. למה לא להעיר? לתת אזהרה?

“במקרים של זלזול או כשהמסיכה אפילו על הסנטר עוד איך שהוא אני מבין. אבל כאן באמת צריך להפעיל את השכל ולהתחשב.

וכמוה יש המון בכל יום.

“ובאופן אישי. אני לא עובד. פוטרתי. אשתי מרוויחה 4000 שקל!! יש לנו ארבעה ילדים! ממי הם לוקחים את ה-500 ש”ח?….

“לתשומת ליבך. אולי מקרה ועוד מקרה ישנה משהו בחלונות הגבוהים וגם יגיע לשטח. כואב”.