‘מה ביקשנו? ציון’: הסתננו משכונות ערביות ל’אור החיים’

המשטרה חסמה את הגישה לקווי 3 ו-1 המובילים לאזור הר הזיתים והכותל • אחד מהעולים אל הציון, לחרדים 10: "למה נראה לשוטרים שנפסיד את היום החשוב הזה? הסבירו לנו שיש אפשרות ללכת דרך שכונה של ערבים. לא פחדנו המשטרה יותר גרועה מערבים. אני מפחד יותר משוטר"
ישראל יוספי
ט"ו תמוז התש"פ / 07.07.2020 19:02

בגלל נגיף הקורונה, וכדי למנוע התקהלות, כוחות משטרה חסמו את אזור קבר אור החיים הקדוש בהר הזיתים, בפני אלפי מתפללים שביקשו להגיע אל הציון ביום ההילולא.

החל מהשעה 15:00 אחר הצהריים חסמה המשטרה את כל האזור וקווי האוטובוסים 1-3 המובילים לאזור הר הזיתים והכותל המערבי עוצרים בשער יפו.

עם זאת, בכניסה הראשית הוצבו שוטרים וגם ליד הציון, שוויסתו את הבאים.

יעקב כהן, אחד מהעולים אל הציון, סיפר לחרדים 10: “עלינו על אוטובוס קו 1 וירדנו בתחנה לפני הכותל. כשהלכנו ברגל לכיוון הר הזיתים, עמדו שוטרים ולא אישרו לנו לעבור. אמרו שאין מעבר לאזור. הסברנו לשוטר שהגענו מרחוק ושייתן לנו לעבור. השוטר אמר שזה לא מעניין אותו.

“הגענו מצפת, אני ועוד 10 אברכים, להילולת אור החיים הקדוש, למה נראה לשוטרים שנפסיד את היום החשוב הזה? אחר כך הסבירו לנו שיש אפשרות ללכת דרך שכונה של ערבים”.

לא פחדתם?

“לא. המשטרה יותר גרועה מערבים. אני מפחד יותר משוטר. חזרנו אחורה והלכנו דרך רחוב שגרים בו ערבים ושם ירדו במאות מדרגות של עיר דוד. לאחר שירדנו יש הליכה תלולה של רבע שעה עד הציון של אור החיים. היה קשה, הגענו עייפים ממש.

“ברוך השם הגענו. המשטרה עשתה כמה בעיות בדרך, אבל צלחנו את זה, הגענו לציונו של אור החיים, התפללנו, ביקשנו בשביל עם ישראל, נעשה הכל למען אור החיים הקדוש, זכותו תגן עלינו המשטרה סתם מתנכלת אלינו החרדים, מה עשינו?

“הם מארגנים מסיבות, מועדונים היו פתוחים עד אתמול. מה ביקשנו? להגיע לציונו של אור החיים. הם לא מבינים שזה חשוב לנו? כולם פה זועקים לקדוש ברוך הוא ואנו שומרים על הכללים.

“אבל אין לנו מה לצפות. ככה המשטרה נוהגת כלפינו. אכזריות, אין מילה אחרת. לא נוותר ונגיע בהמונינו כמו שאתה רואה כאן”.

יצחק יצקוביץ, תושב מאה שערים, סיפר לחרדים 10: “משעה 14:00 אני ועוד קבוצה של 30 אנשים ממתינים בתחנה במאה שערים, מנסים להגיע לציונו של אור החיים הקדוש, אך לצערי לא עברו אוטובוסים בכלל. לא קו 3 ולא קו 1. לאחר ארבעים דקות בחור חלף באזור ואמר שאין קווי אוטובוס בגלל שהמשטרה לא נותנת מעבר לאזור של הר הזיתים והכותל. הם לא רוצים שאנשים יגיעו. אנחנו לא נוותר לשונאי ישראל שרוצים שלא נגיע ביום הקדוש הזה לאור החיים הקדוש.

“ממאה שערים לקחנו אוטובוס לתחנה מרכזית ומשם נסענו ברכבת הקלה, ירדנו בתחנת העירייה ומשם המשכנו ברגל לממילא עד שהגענו לכיוון הכותל.

“בחור חרדי צעק לנו מהרכב שהשוטרים לא נותנים מעבר לאזור הציון. אנחנו קבוצה גדולה אי אפשר להשתחל פנימה. ירדנו ברגל בשכונה של ערבים, ומשם המשכנו ברגל לקבר של אור החיים.

“זו מסירות נפש של ממש, משום שאתה מגיע לקבר באפיסת כוחות, אפילו מים אין שם למי שמגיע. העיקר שיש פה עשרות שוטרים שמציקים לחרדים. זו התעללות של המשטרה. פשוט לא יאמן שכך במדינה של יהודים מתנהגים ליהודים. רשעות!”

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרנים הייתי עם אישתי והילדים בציון השוטרים נחמדים
    07/07/2020 20:33
    אריק
  1. שומרים עלינו ובקשו רק שנהיה עם מסכות כל הזמן והקצין אמר שהציבור החרדי בציון מאד מקפיד על מסכות

    • שלומי   08/07/2020 02:38

      צודק כולנו שמרנו על מסכות אבל המשטרה לא הביאה לנו לעבור בכלל לאזור של הציון השוטרים הרשעים לא הביאו לנו. אז אל תהלל אותם הם זבל כולם

  2. קורונה והמשטרה
    08/07/2020 02:39
    שמואל
  3. כל הכבוד חשוב מאוד להציף את הנושא

  4. הם טובים יותר מהרבה אנישים אך לא מספיק
    08/07/2020 19:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אמנם כולם (או כמעט כולם ) עם מסכות אך חלק מהמסכות אינם מעל האף דבר שמסיר חלק גדול מההגנה
    בנוסף הם מאוד צפופים וזה נוגד את ההנחיות