משרד הבריאות: “בדיקת קורונה פרטית V.I.P לציבור החרדי”? סכנה!

המוצר משווק תוך מצג שווא כי מדובר בבדיקת קורונה עצמית המונעת "סגר בריכוזים חרדים": "פרסומים  אלה יוצרים 'אשליית בדיקה וחיסון'. תיתכן גם סכנה ישירה למשתמשים, אם אכן ידבקו בווירוס אולם המוצר לא יאבחן זאת"
תמי גיל
ט"ו תמוז התש"פ / 07.07.2020 11:03

משרד הבריאות מזהיר הבוקר (שלישי) את הציבור משימוש בערכה לבדיקת קורונה עצמית הנקראת “בדיקת קורונה פרטית V.I.P לציבור החרדי”.

הערכה משווקת ללא אישור של משרד הבריאות, עלולה להטעות ולסכן את המשתמש ואת סביבתו הקרובה.

המוצר משווק תוך מצג שווא כי מדובר בבדיקת קורונה עצמית המונעת “סגר בריכוזים חרדים”.

לפי משרד הבריאות, ”הפרסום והשימוש במוצר משדרים מסר ברור המטעה את הצרכנים, גורם להם להיבדק כביכול להימצאות נגיף הקורונה באמצעות המוצר שאינו ערכת בדיקה מוכרת להימצאות נגיף הקורונה, ועלול לסכן את הצרכנים, משפחתם והציבור, ובכך מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור.

“פרסומים אלה יוצרים ‘אשליית בדיקה וחיסון’, המשתמשים במוצר זה עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות”.

במשרד הבריאות גם מזהירים: ”תיתכן סכנה ישירה למשתמשים, ככל שאכן ידבקו בווירוס אולם המוצר לא יאבחן זאת – ואם יסבלו מתחלואה יחשבו בטעות שאין זה קורונה – והם עלולים להגיע לטיפול רפואי מתאים בשלב מאוחר מדי. יש לכך חשיבות יתרה במחלה זו שהינה דינמית ורב הנסתר בה על הגלוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות