‘ישראל נעה למקום מסוכן’: פרופ’ סיגל סדצקי התפטרה

במכתב למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, כתבה: "הטיפול בגל השני לקוי ולא מאפשר מענה איכותי שיתגבר על העלייה בתחלואה" • "מזה מספר שבועות מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון" • "את הגל הראשון אפיינה מנהיגות מקצועית וערכית, ששמה את חיי האדם בראש ומעל לכל שיקול אחר"
תמי גיל
ט"ו תמוז התש"פ / 07.07.2020 10:45

פרופסור סיגל סדצקי הודיעה הבוקר (שלישי) כי היא מתפטרת מתפקידה כראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

בפוסט חריף וארוך שפרסמה בפייסבוק כתבה סדצקי: “בשבועות האחרונים, ישראל נעה למקום מסוכן. הנתונים ומפת התחלואה הנוכחית והצפי לעתיד הקרוב מעידים על כך כאלף עדים”.

לדבריה, “ישראל, שנחלה הצלחה בהתמודדות עם הגל הראשון, נפרדה ממדינות מובילות אחרות בכך שסטתה מהמדיניות שהן נקטו באמצעות שחרור מהיר מאוד של פעילויות חברתיות”.

סדצקי הוסיפה: “את הגל הראשון אפיינה מנהיגות מקצועית וערכית, ששמה את חיי האדם בראש ומעל לכל שיקול אחר. תחושתי היא שעם הזמן הפכנו מאנשי מקצוע המגיבים לאירועים בצורה פרואקטיבית לבעלי אחריות נטולי סמכות המגיבים באיחור אחר האירועים.

“לצערי, מזה מספר שבועות מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון. למרות התרעות שיטתיות וסדורות במערכות השונות, ובדיונים בפורומים שונים, אנו צופים בתסכול בשעון החול של ההזדמנויות הולך ואוזל. על רקע זה הגעתי למסקנה שבתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת – אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: “פרופ’ סיגל סדצקי היא עובדת מסורה שפעלה לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל. אני מבקש להודות לה על עשייתה ומאחל לה הצלחה בהמשך הדרך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות