השר ליצמן לאמיר אוחנה: התנכלות משטרתית, למצות איתם את הדין

שר הבינוי והשיכון פנה לשר לביטחון הפנים בעקבות הסרטון שזיעזע את הרשתות החברתיות: "חוסר רגישות בסיסית למול חסרי ישע" • השר אוחנה: נקיים בירור מהיר ויסודי של המקרה
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 20:29

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן שוחח הערב (שני) עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וביקש ממנו לבחון לעומק את התנהלות השוטרים שתועדו מעכבים ילדה בת 13 ברחוב תורה מצוין בירושלים, בגין אי עטיית מסכה, מאחר ששתתה מכוס ברד.

השר ליצמן הבהיר לעמיתו, כי עם כל ההבנה לתפקיד השוטרים בימים לא פשוטים אלה, סאגת הכאב והזעם של הציבור החרדי גובר נוכח “מקרים חוזרים ונשנים של ההתנכלות משטרתית, תוך חוסר רגישות בסיסית למול חסרי ישע, כמו מקרה מזעזע זה בו ילדה צעירה נדרשת למרר בבכי ברחוב, תוך התנהלות קשה ופוגעת מצד השוטרים”.

ליצמן הוסיף: “יש למצות את הדין עם שוטרים אלה ולהבטיח שלא נחזה שוב בהתנהגות מעין זו במחוזותינו”.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר לשר ליצמן כי בכוונתו לפנות באופן מיידי למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב ירון ידיד, על מנת לקיים בירור מהיר ויסודי של המקרה ולהדגיש את חשיבות ההקפדה על כבוד האדם במרחב הציבורי וזכויות הציבור החרדי – בייחוד בימים של מאבק בנגיף הקורונה.

בסרטון שעורר סערה ברשתות החברתיות וגרר תגובות רבות במערכת הפוליטית, נראית ילדה חרדית בת 13 מטיילת עם עגלת תינוק שעוכבה על ידי השוטרים, לאחר שלא עטתה לדבריהם מסכה.

השוטרים מאיימים על הילדה בקנס, למרות שהיא פורצת בבכי ומתקשה להירגע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות