אושר: בתי הכנסת עד 19 מתפללים • נתניהו: “אנחנו כפסע מסגר מלא”

הממשלה דנה בשורה של צעדים נוספים במאבק בנגיף הקורונה • לפני קבלת ההחלטה על בתי הכנסת, התנהל ויכוח בטונים צורמים בין השר יובל שטייניץ ושרים נוספים לבין יעקל ליצמן
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 14:42

הממשלה התכנסה היום (שני) לדיון חירום כדי להחליט על שורה של צעדים נוספים במאבק בנגיף הקורונה, לנוכח הנתונים החמורים על היקף התחלואה הגובר.

בישיבת הממשלה הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו מהמשך ההתפשטות: “אנחנו כפסע מסגר מלא”.

לאחר לחץ שהפעיל השר אריה דרעי, השרים החליטו בדיון כי בתי הכנסת יישארו פתוחים עם עד 19 מתפללים – בניגוד להמלצה של משרד הבריאות לסגור אותם לגמרי.

לפני קבלת ההחלטה על בתי הכנסת, התנהל ויכוח בטונים צורמים בין השר יובל שטייניץ ואחרים לבין יעקל ליצמן. בעוד שטייניץ והשרים האחרים טענו כי בתי הכנסת הם מקור תחלואה, אמר ליצמן: “עזבו את בתי הכנסת”.

הממשלה דנה גם בהמלצה לסגור את חדרי הכושר, הברים והמועדונים וכן את מופעי התרבות ואת הפארקים.

הממשלה אישרה היום את הקמת ועדת השרים לבחינת השימוש באיכוני השב”כ לצורך צמצום התפשטות נגיף הקורונה. מי שירכז את הנושא בוועדה יהיה שר המודיעין אלי כהן. בוועדה יהיו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר המשפטים אבי ניסנקורן, ושר החוץ גבי אשכנזי.

הוועדה הוקמה בהמשך לחוק השב”כ אשר אושר בשבוע שעבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת לפיו השב”כ ייקח חלק בסיוע לצמצום התפשטות הקורונה ועוד נקבע כי תוקם ועדה אשר תבחן את המשך השימוש באמצעי השב”כ ותדווח לממשלה על המלצותיה באשר להמשך השימוש בהם.

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה הבוקר לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להארכת הזכאות לדמי אבטלה עד אמצע אוגוסט, בתוספת הטבות למי שאיבדו את עבודתם בתקופת הקורונה וכן לראשונה, גם למי שזכאותם לדמי אבטלה הסתיימה בחודשיים שקדמו למשבר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות