ליברמן: מקריבים המדינה על מזבח הלחצים של גפני. לפיד: הכל עקום

לאחר לחץ של הנציגים החרדים והאיום הנחרץ של משה גפני לפרוש - ההמלצה לסגירת הישיבות באופן גורף הוסרה • ליברמן: "אז שיפרשו! זה שנסגרים מסעדות ועסקים כנראה פחות מעניין אותם" • לפיד: "ההחלטות מתקבלות רק לפי לחצים פוליטיים"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 14:21

הבוקר (שני) דווח, כי לאחר לחץ של הנציגים החרדים והאיום הנחרץ של משה גפני להמליץ לגדולי התורה לפרוש מהממשלה – ההמלצה לסגירת הישיבות באופן גורף הוסרה מרשימת ההמלצות של משרד הבריאות.

‘מה נבקש מהקב”ה כדי למנוע המגיפה אם לא יהיה לימוד תורה?!’

בתגובה כתב יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן בדף הפייסבוק שלו: “המפלגות החרדיות מאיימות לפרוש מהממשלה במידה ויסגרו את הישיבות. אז שיפרשו! זה שנסגרים מסעדות ועסקים כנראה פחות מעניין אותם”.

הוא הוסיף: “לא יכול להיות שיקריבו את כלל הציבור במדינת ישראל על מזבח שיקולים קואליציוניים ולחצים של גפני ושות׳”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב מוקדם יותר: “זאת לא ממשלת חירום – זאת ממשלת טמטום. הכל עקום. ההחלטות מתקבלות רק לפי לחצים פוליטיים. זאת הסיבה שהם איבדו שליטה. זאת הסיבה שהם איבדו את אמון הציבור. את הממשלה הזאת צריך להחליף מהר. היא מסוכנת לישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, אמש איים ח”כ גפני: “באם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות – אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה שליט”א ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת”.

בלשכתו של גפני הבהירו, עם זאת, כי גם הוא תומך בסגירת ישיבות שיש בהם חולים, אך מתנגד לסגירת כל הישיבות באופן גורף, כולל אלה הפועלות לפי ‘מתווה הקפסולות’ ואין בהן חולה אחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    06/07/2020 16:21
    טומי לפיד
  1. יכלת להיות שר בחיר בפנים בבחירות הראשונות ולהשפיע…