‘מה נבקש מהקב”ה כדי למנוע המגיפה אם לא יהיה לימוד תורה?!’

יו"ר ועדת הכספים על הכוונה לסגור הישיבות - שירדה לפי שעה מעל הפרק: "אם יש ישיבה שיש בה הידבקות - לסגור, אבל אני נגד האמירה הכוללת" • לפיד: "הכל עקום. ההחלטות מתקבלות רק לפי לחצים פוליטיים" • גפני: "כל התגובות האלה של יאיר, קודם שילמד את מה שאמרתי"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 13:34

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני התייחס בצהרים (שני), במהלך דיון בוועדה, להמלצה של משרד הבריאות לסגור את הישיבות – שירדה לפי שעה מעל הפרק.

“אני אומר את זה חד משמעית”, הצהיר גפני. “אם יש ישיבה שיש בה הידבקות ולא עומדים בהנחיות – לסגור. פיקוח נפש דוחה הכל. אבל, אני נגד האמירה הכוללת הזאת ‘לסגור את הישיבות'”.

גפני הדגיש: “בישיבת ‘חברון’ לא נדבק אחד. אני אביא לכם רשימה של ישיבות כאלה”.

הוא סיפר: “אמרתי לראש הממשלה אמש – מה נבקש מהקב”ה כדי למנוע את המגיפה אם לא יהיה לימוד תורה?! – במקום שאפשר. במקום שאי אפשר שייסגרו”.

גפני התייחס לתגובה של יאיר לפיד, לפיה ההחלטות מתקבלות לפי לחצים פוליטיים – ואמר: “כל התגובות האלה של יאיר לפיד בעניין הזה – קודם שילמד את מה שאמרתי”.

לאחר שדווח כי בעקבות לחץ של הנציגים החרדים ואיום של ח”כ משה גפני לפרוש מהממשלה – ההמלצה לסגירת הישיבות הוצאה מהרשימה, הגיב יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד: “זאת לא ממשלת חירום – זאת ממשלת טמטום. הכל עקום. ההחלטות מתקבלות רק לפי לחצים פוליטיים. זאת הסיבה שהם איבדו שליטה. זאת הסיבה שהם איבדו את אמון הציבור. את הממשלה הזאת צריך להחליף מהר. היא מסוכנת לישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, אמש איים ח”כ גפני: “באם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות – אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה שליט”א ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת”.

בלשכתו של גפני הבהירו, עם זאת, כי גם הוא תומך בסגירת ישיבות שיש בהם חולים, אך מתנגד לסגירת כל הישיבות באופן גורף, כולל אלה הפועלות לפי ‘מתווה הקפסולות’ ואין בהן חולה אחד.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה נבקש?!
    06/07/2020 16:53
    אני
  1. אדון גפני, עדיף שתשקיע בלבקש שכל, דווקא את החלק הזה הזנחת?!

  2. אדון גפני
    07/07/2020 12:25
    אנונימי
  3. שכל תבקש מהקב”ה והרבה, אין איסור ללמוד תורה בבית. להיפך כתוב דברים מדהימים על מי שלומד תורה בבית. אם היית לומד קצת היית יודע את זה. אה וגם, פחות אנשים יידבקו