אדוני החתן, החתונה התכווצה: מה אומרים חתנים שתכננו 250 אורחים?

החל ממחר בבוקר אסור לחגוג חתונה עם יותר מ-50 אורחים • איך מתמודדים החתנים והכלות עם הגזירה הקשה שנחתה לפתע? • חתן מנתיבות: "ברגע שוועדת הקורונה אישרה את התקנה, פרצתי בבכי כמו ילד קטן" • חתן מירושלים: תסכול. מה, הם לא יכלו לחכות להמשך השבוע, עד י"ז תמוז?"
ישראל יוספי
י"ג תמוז התש"פ / 05.07.2020 20:30

החל מיום שני בשעה 08:00 בבוקר יוכלו להתכנס עד 50 בני אדם בבתי כנסת, באולמות אירועים ומועדונים. מי שמתחתן הערב יכול לקיים את החתונה בהגבלה של עד 250 איש.

ומה יעשו הזוגות שכבר הכינו הכל והזמינו 250 מוזמנים? חרדים 10 יצא לבדוק.

דניאל עוזרי, תושב העיר נתיבות שבדרום, אמור להתחתן בשעה טובה ומוצלחת ביום שלישי. בשיחה איתו הוא משתף את ההרגשה שכעת המשימה שלו היא לבטל את בואם של רוב המוזמנים – ולהותיר ברשימה רק 50 איש.

“המצב קשה מאוד. כל הבוקר המתנתי לראות אם יאשרו בוועדת הקורונה של הכנסת את התקנות של עד 50 איש באירועים. התפללתי שזה לא יעבור, אבל לצערי זה עבר.

“אני מתחתן ביום שלישי הקרוב,  ט”ו תמוז. כשראיתי שוועדת הקורונה אישרה את התקנה, פרצתי בבכי כמו ילד קטן. זה כואב, אתה מתכנן את החתונה שלך לפרטי פרטים, הזמנתי את החברים שלומדים איתי בישיבה, את הרבנים, וכעת אף אחד לא יגיע חוץ מהמשפחה הגרעינית שלנו”.

מה ההרגשה?

“תסכול, תסכול. מה, הם לא יכלו לחכות להמשך השבוע?  י”ז בתמוז חל השבוע ואסור לקיים אירועים אחר כך, לא יכולתם לחכות לתאריך הזה. אני לא החתן היחיד שנהרסה לו החתונה, פשוט נהרסה. משעות הצהריים, מאז  שאישרו את התקנה הזו, אני בסערת רגשות מטורפת. לא יכול לעשות כלום. פשוט מתוסכל.

“אני כועס על עצמי. איך זה יכול לקרות לי? ולמה קבענו ליום שלישי ולא להיום או לשבוע שעבר? כעס ותסכול. אין הרבה מה לומר. חיכנו כל כך ליום הזה וברגע אחד הוא נהרס”.

מיכאל כהן, הוא חתן תושב ירושלים: “אני אמור להתחתן מחר, אתה קולט? מחר. תבין את האבסורד שמי שמתחתן היום תהיה לו חתונה של 250 איש ואני, שמתחתן מחר, יהיו לי רק 50 אנשים.

“אני כועס מאוד שזה כך, הממשלה לא יכלה לחכות כמה ימים עד לי”ז בתמוז? למה להרוס לכל החתנים והכלות את החתונות שלהם. המדינה והממשלה, וחברי הכנסת החרדים, מנותקים מהציבור שבחר בהם והביא אותם לכנסת. זו בושה שאני ביום הכי גדול שלי לא אוכל לשמוח”.

אתה מבין את התקנה שאישרו היום משום שקיימת עלייה בתחלואה?

“לא. ממש לא. אם חיכו עם זה עד היום, היו יכולים לחכות עוד כמה ימים, זה לא ממש לא משנה. הם צריכים לחשוב שהורסים למאות חתנים וכלות את האירועים. זה לא מעניין אותם…”

מה יהיה מחר?

“לא יודע מה יהיה מחר. מבחינת ההלכה אסור לדחות את החתונה, החתונה תתקיים מחר כרגיל. אבל מה נעשה עם החברים שלי והחברות של הכלה שהם באים לשמח אותנו ואם לא הם לא תהיה שמחה?! לצערי, אם זה לא יהיה, זו לא תהיה חתונה אלא יותר לוויה, כי כולנו נבכה ולא נשמח בכלל.

“אני וההורים שלי ושל הכלה השקענו מאוד בחתונה הזו. אני הראשון בבית שמתחתן וגם הכלה.  בקשתי מההורים שלי להיות מעורב בהכל.  הזמר שלקחנו למחר עלה 15 אלף שקלים. שילמנו לאולם מקדמה גדולה מאוד. מי אמר שיסכים להחזיר את המקדמה? בשביל 50 אנשים הוא לא יקיים את האירוע”.

מה תעשו?

“ההורים שלי ושל הכלה שוחחו משעות הבוקר בטלפון למצוא פתרון. ההורים של הכלה אמרו שהכלה לא מפסיקה לבכות מהבוקר ואומרת שלא מוכנה להתחתן במצב הזה, שלא יהיו חברות שישמחו אותה. הכלה שכרה שמלת כלה ב-10 אלף שקל, ולמה היא צריכה ללבוש את השמלה הזו אם יהיו רק 50 איש שהם המשפחה?! ככה אמרו ההורים שלה.

“אנחנו מנסים למצוא פתרון שנוכל לקיים את האירוע לפחות עם החברים שלי והחברות שלה שנוכל לשמוח ביום הכי חשוב לנו. מתפללים שנמצא פתרון בכדי שנוכל לחגוג ולשמוח”.

 נ’ מ’ מאשדוד: “אני מתחתן מחר, י”ד תמוז. ביום חמישי ההורים שלי הבינו שהולכים לצמצם את האירועים ל-50 איש, הייתי אמור להתחתן באולם סגור בירושלים. לכן, ההורים שלי ושל הכלה סגרו בגן אירועים שמחולק ל-6 מתחמים שונים, שבכל אחד מהם יהיו 50 אנשים.

“מיום חמישי התחלנו לקבל טלפונים מהמוזמנים – ששאלו: ביטלתם את האירוע? אמרנו להם: האירוע התקיים כרגיל. היום התקשרנו למוזמנים שחלקם ביטלו את הגעתם לאירוע וחלקם אישרו. אנחנו רושמים מי שמגיע וכך יודעים כמה מגיעים וכמה לא

“אבא שלי רב באשדוד ויש לנו מעל 600 מוזמנים. יהיו לנו לפחות 300 אנשים בחתונה”.

מה אתה חושב על אלה שמתחתנים מחר ולא יקיימו את האירוע כפי שציפו?

“זה מבאס מאוד. אני עדיין לא יודע מה יקרה מחר, אפילו שסגרנו הכל וגם את שמות האורחים שמגיעים, אתה נמצא באי וודאות עד החתונה. אני אהיה לחוץ לראות מה יקרה.

“היינו חכמים וסגרנו לפני כן ביום חמישי. כולם ידעו שזה הכיוון שאנחנו הולכים אליו כבר מיום חמישי, אז היו צריכים למצוא פתרון.  מקווה שהכל יעבור בשלום אצל כולם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש פתרון של הרע במיעוטו-שיכניסו 50 איש בכל שעה שעתיים-כךך לפחות יהי מי שירקוד,הרי בחופה גם ככה לא חייב את החברים
    06/07/2020 20:04
    יאיר
  1. אבל בכל מקרה-משתתף בשמחתכם ובצערכם.
    החתן שאמר שזה יהיה כמו לוויה-אל תדבר ככה על החתונה שלך, על היום הכי שמח בחייך

  2. יש פתרון של הרע במיעוטו-שיכניסו 50 איש בכל שעה שעתיים-כךך לפחות יהי מי שירקוד,הרי בחופה גם ככה לא חייב את החברים
    06/07/2020 20:05
    יאיר
  3. שיכניסו 50 איש בכל שעה שעתיים-כך לפחות יהיה מי שירקוד, בחופה גם ככה לא חייב את החברים אבל בכל מקרה-משתתף בשמחתכם ובצערכם.
    החתן שאמר שזה יהיה כמו לוויה-אל תדבר ככה על החתונה שלך, על היום הכי שמח בחייך