ההורים השכולים בבית משפט: איש רשע, תת אדם שמתחפש לבן תורה

בית המשפט המחוזי בתל אביב החל לדון בטיעונים לעונשו של הנהג שדרס את הנער אילון שלו אמסלם בן ה-13, וגרם לפציעת חברו ביולי 2018 • בר זכאי הורשע לפני כחודש בהמתה בקלות דעת, בחבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמדת ראייה
חיים טוויל
י"ג תמוז התש"פ / 05.07.2020 10:20

בית המשפט המחוזי בתל אביב החל לדון הבוקר (ראשון) בטיעונים לעונשו של אלי בר זכאי, הנהג שדרס את הנער אילון שלו אמסלם ז”ל בן ה-13 וגרם לפציעת חברו בחודש יולי 2018.

התביעה ביקשה בדיון לגזור עליו 13 שנות מאסר.

בר זכאי הורשע לפני כחודש בהמתה בקלות דעת – שהעונש המירבי עליה הוא 12 שנות מאסר, בחבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמדת ראייה.

אמו של אמסלם, דקלה, פנתה לבית המשפט בדיון: “איש רשע הרג את בני בכורי. הוא המיט עלינו חורבן והוא אדיש ואטום, נטול כל רגש חרטה. באדישות מצמררת ראה את הילדים עולים לאמבולנס והוא עסוק רק בעצמו.

“לשיטתו הוא צח כשלג, מדבר על אירוע הדריסה כמו היה השכן ממול. תת אדם שמתחפש לבן תורה ופוטר עצמו מכל עול של ערכים”.,

האם המשיכה: “לא עוזבות אותי המחשבות מה עבר עליו כששכב מדמם באירוע. כשתת האדם לא עצר לבדוק לאן העיף אותו. רק דאג לביטוח הרכב ולהעלמת עקבות האלכוהול בדמו. האם כאב לך? היית בודד? האם קראת לאמא כששכבת שם בתנוחת עובר?”

האם אמרה לבית המשפט: “אדם כזה חייב להיות מרוחק מהחברה לשנים רבות, אולי כך נוכל למנוע את המוות הבא”, אמרה האם לבית המשפט. “אני רוצה להאמין שאילוני שלי לא נהרג לשווא. נכון שהוא לא נהרג במלחמה על המדינה, אלא בכביש. משאלת הלב היחידה שנותרה לי ממותו של בני בכורי אהבת נפשי היא לייחל לשינוי. שינוי במגמת הענישה”.

בר זכאי היה שתוי בזמן התאונה, ובבית המשפט טענה הפרקליטות כי כבר בדקות שלאחר התאונה הוא ניסה לשבש את החקירה. בר זכאי התקשר מזירת התאונה לחברו ואמר בלחש: “תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים, הבן אדם פה גוסס. תבוא לפה מהר”, וזאת כדי להעביר את סימני האלכוהול בגופו טרם בדיקת הינשוף.

מחקירת המשטרה עלה כי בגופו נמצאה כמות של 600 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף – יותר מפי שניים מהמותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות